گلکسی نوت 8 به دو دوربین ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی پشتی با لرزشگیر اپتیکال مجهز می‌شود

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعه‌ای جدید، گلکسی نوت ۸ از دو دوربین پشتی ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر و بزرگ‌نمایی دو برابری اپتیکال بهره خواهد برد.
تبلیغات

انتظار می‌رود گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ، در بخش پشتی به دوربین دوگانه مجهز باشد. گزارشی که روز دوشنبه از کره‌ی جنوبی منتشر شد، اطلاعات جدیدی در مورد ماژول دوربین دوگانه‌ی این فبلت ارائه داد و تقریبا می‌دانیم که این دوربین‌ها چه مشخصاتی خواهند داشت. اگرچه بسیاری از تحلیل‌گران و منابع خبری انتظار دارند سامسونگ از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین دوگانه‌ی نوت ۸ استفاده کند؛ اما در گزارش روز دوشنبه به این مورد اشاره شد که دوربین پشتی گوشی مورد بحث به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دوال-پیکسل و یک لنز تله‌فوتو ۱۳ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و هر دو سنسور نامبرده، امکان بزرگ‌نمایی دو برابری اپتیکال و لرزش‌گیر اپتیکال خواهند داشت.

گلکسی نوت ۸ سامسونگ اولین دستگاه ساخت این شرکت خواهد بود که در بخش پشتی آن از دوربین دوگانه استفاده شده است. بر اساس گزارش تازه‌ای که امروز منتشر شد، پس از معرفی فبلت مورد بحث، تمام پرچم‌داران و احتمالا بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ی این کمپانی به دوربین دوگانه‌ی پشتی مجهز خواهند شد. البته این بدان معنا است که سامسونگ باید هزینه‌ی بیشتری برای تأمین قطعات مورد نیاز گوشی‌های خود پرداخت کند. اجزای یک سیستم دوربین دوگانه، یک و نیم برابر بیشتر از اجزای مورد نیاز برای تهیه‌ی دوربین‌های تکی است.

با وجود دوربین دوگانه‌ی پشتی، کاربران سامسونگ قادر خواهند بود در تصاویر پرتره‌ی مورد نظر خود، افکت محوشدگی پس‌زمینه‌ی سوژه (افکت بوکه) را اعمال کنند. این ویژگی به سوژه اجازه می‌دهد در جلوی تصویر قرار بگیرد و فوکوس روی‌ آن به‌طور کامل انجام شود و در عین حال، تصویر پس‌زمینه‌ی سوژه خارج از فوکوس خواهد بود و افکت محو به خود خواهد گرفت. تکنولوژی دوربین دوگانه همچنین امکان ارائه‌ی قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال را در گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند. مسلما بزرگ‌نمایی اپتیکال در یک گوشی‌ هوشمند، عملکرد بسیار بهتری نسبت به بزرگ‌نمایی دیجیتال دارد. در زوم اپتیکال، دوربین واقعا روی سوژه‌ی مورد نظر بزرگ‌نمایی انجام می‌دهد و این در حالی است که بزرگ‌نمایی دیجیتال فقط به برش دادن تصویر برای ایجاد حس زوم اکتفا می‌کند و بنابراین در این حالت، تصویر پس از بزرگ‌نمایی بی‌کیفیت خواهد شد.

یک منبع ناشناس نزدیک به سامسونگ می‌گوید: «اگرچه کمپانی سامسونگ الکترونیکز قبلا تمایل داشت جدیدترین محصولاتش را با نهایت سرعت به جدیدترین امکانات فنی مجهز کند، اما حالا این شرکت استراتژی خود را تغییر داده است. سامسونگ حالا ترجیح می‌دهد کمی بیشتر صبر کند که فناوری‌های موجود تا جایی که امکان دارد به تکامل برسند و سپس از آن‌ها در تولید محصولات جدید خود بهره ببرد. به نظر می‌رسد سامسونگ الکترونیکز به این نتیجه رسیده که بازار دوربین‌ دوگانه در مقیاس کامل در حال رشد است.»

مسلما هفته‌ی آینده و پس از معرفی فبلت هوشمند جدید سامسونگ، اطلاعات و جزئیات کامل‌تری از دوربین این محصول به دست خواهیم آورد. گلکسی نوت ۸ طی مراسم همیشگی سامسونگ موسوم به آنپکد در تاریخ ۲۳ آگوست (یک شهریور) رسما معرفی خواهد شد.

به نظر شما عملکرد و قابلیت‌های دوربین دوگانه‌ی گلکسی نوت ۸ نسبت به گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه که در حال حاضر به بازار عرضه شده‌اند چه برتری یا کاستی‌هایی خواهد داشت؟

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با گلکسی نوت 8 به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات