بنتلی گالین؛ خودرویی با الهام از کشتی‌های لوکس

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنتلی مدلی جدید از خودروی کنتیننتال را معرفی کرده است که با نام گالین شناخته می‌شود و در ساخت آن از کشتی‌های تفریحی لوکس الهام گرفته شده است.
تبلیغات

بنتلی امروز از نسخه‌ی ویژه‌ی کنتیننتال GT کانورتیبل رونمایی کرد که Galene Edition نام دارد. این خودرو که توسط بخش خودروهای خاص بنتلی به نام مولینر ساخته شده استT نسخه‌ای بسیار لوکس در سبد این برند اصیل انگلیسی محسوب می‌شود.

دپارتمان مولینر که طراحی این خودرو را عهده‌دار بوده، در مراحل طراحی این خودرو با یکی از برترین سازندگان کشتی‌های لوکس بریتانیا یعنی Princess Yachtes همکاری کرده است تا برخی مشخصه‌های این نوع کشتی‌ها در خودرو لحاظ شوند. این مدل را می‌توان در رنگ سفید یخچالی یا آبی زنگاری سفارش داد که معمولا در کشتی‌های لوکس به کار می‌رود. البته شباهت این خودرو با کشتی‌های تفریحی به همین‌جا ختم نمی‌شود و در داخل آن نیز از موادی مشابه استفاده شده است.

 بنتلی کنتیننتال GT نسخه‌ی Galen

نیروی مورد نیاز برای حرکت این خودرو از طریق یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل توئین توربو به حجم ۴ لیتر تأمین می‌شود که می‌تواند ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. در این خودرو نیز از قاب موتور پیشرفته‌ی بنتلی استفاده شده است که سبب می‌شود آرامش سرنشینان در داخل کابین، دقیقا مشابه با مدل کوپه‌ی کنتیننتال GT باشد.

 بنتلی کنتیننتال GT نسخه‌ی Galen

طرحی با حال و هوای اقیانوس

در طراحی بیرونی این خودرو، مولینر سعی کرده است خطوط را طوری شکل دهد تا حس و حال آب‌های شفاف و زلال اقیانوسی را به بیننده منتقل کنند. مدل سفیدرنگ خودرو، درخشش خاصی دارد و دقت در ساخت جزئیات ظاهری آن را باید در سطح بسیار عالی توصیف کرد.

مدل آبی‌رنگ از کاپوتی با رنگ آبی تیره برخوردار است و امضای مولینر، یعنی رینگ‌های ۲۱ اینچی پولیش شده با نام Propeller هم در بنتلی گالین دیده می‌شود.

 بنتلی کنتیننتال GT نسخه‌ی Galen

مولینر و کابینی همانند کشتی لوکس

در داخل کابین بنتلی کنتیننتال GT نسخه‌ی گالین، به‌وفور از قطعات دست‌ساز با بهترین کیفیت ممکن استفاده شده است که هم حس یک بنتلی ناب و هم حس حضور در یک قایق لوکس را به سرنشینان منتقل می‌کنند. صندلی‌ها از بهترین نوع چرم هستند که می‌تواند از نوع لینن و یا پورتلند باشند؛ درحالی‌که دوخت صندلی‌ها نیز همگی به‌صورت دستی و به زیبایی تمام انجام شده است.

روی داشبورد، زیر آرنجی مرکزی و رودری‌ها نیز ادواتی به رنگ قهوه‌ای روشن به چشم می‌خورد و برای فرمان از روکش چرم استفاده شده است. 

 بنتلی کنتیننتال GT نسخه‌ی Galen

رنگ سفید بدنه در داخل خودرو هم کار شده و فضای داخلی صندوق بار به همین رنگ است. در این بخش نیز عالی‌ترین نوع چرم آلکانترا استفاده شده است. چوب کاری و رنگ داخل کابین آن‌قدر عالی است که هم روشنایی زیادی به ارمغان می‌آورد و هم حس لوکس آن را به‌خوبی منتقل می‌کند.

دیگر نکته‌ای که در فضای داخلی این خودرو وجود دارد، استفاده از چوب گردو در برخی نقاط کابین است که سطح جدیدی از کیفیت ساخت را که انحصارا برای مدل گالین در نظر گرفته شده است، نشان می‌دهد. در انتها باید اشاره کرد از این خودرو تنها به تعداد بسیار محدود ۳۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات