اخطار بانک مطرح آلمانی مبنی بر نزول آمار فروش خودرو در ایالات متحده

شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
بازار ایالات متحده مهم‌ترین بازار خودرویی جهان است که کارشناسان از شرایط آینده‌ی آن ابراز نگرانی کرده‌ و رکود در آن را پیش‌بینی کرده‌اند.
تبلیغات

طبق اعلام بانک آلمانی و مطرح دویچه، صنعت خودروسازی در مطرح‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های جهان با چالش روبرو خواهد شد. بازار خودروی ایالات متحده پس از صعود و افزایش تقاضا طی چند سال گذشته، مجدد وارد دوره‌ی افول و رکود خواهد شد و درخواست خرید در آن کاهش خواهد داشت. 

طبق گزارش منتشرشده‌ی راد لک، مایک لوین و رابرت سلمان، آنالیزور‌های بانک دویچه، تا پایان پاییز سال جاری درخواست خودرو در بازار ایالات متحده با کاهش یک میلیون دستگاهی نسبت به سال گذشته روبه‌رو خواهد شد و آمار فروش در آن به ۱۶.۶ میلیون خودرو خواهد رسید. سخنگوی تیم آنالیزور‌های بانک دویچه اعلام کرد:

در این گزارش ما ریسک‌های بعضی اقدامات صنعت خودروسازی برای افزایش فروش خود را مشخص کرده‌‌ایم. کاهش قیمت خودرو، درصد منفی وام‌های خودرویی و کاهش قابل توجه قیمت خودروهای دست دوم برخی از این اقدامات هستند. این موضوع می‌تواند در بلندمدت تأثیر منفی در توانایی خرید مردم، تأخیر بیشتر در چرخه‌ی نوسازی خودروها، افزایش علاقه‌ی کاربران به استفاده از خودروهای دست دوم و کاهش بودجه‌ی در دسترس خریداران داشته باشد.

یکی از نگرانی‌های کارشناسان بانک دویچه، خروج کمتر خودروهای دست دوم از جاده‌های ایالات متحده است. در حال حاضر سالانه ۱۱ میلیون خودروی دست دوم و فرسوده از خیابان‌های ایالات متحده خارج می‌شوند؛ این در حالی است که این آمار در دهه‌ی گذشته به ۱۳ تا ۱۴ میلیون دستگاه می‌رسید.

آمار فوق سؤال بزرگی ایجاد می‌کند؛ آیا در بازار خودروی ایالات متحده بیش از اندازه محصول تزریق شده است؟ در این صورت، در آینده‌ی نزدیک شاهد کاهش بیش از حد قیمت خودروهای دست دوم و علاقه‌ی خریداران به نمونه‌‌های جدید خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات