نمایش پیغام گرم شدن A9 در استفاده عادی از دوربین

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
A9 را باید یک دوربین برای عکاسی ورزشی خواند، حال آنکه گزارش‌هایی در مورد داغ شدن این دوربین تنها پس از ۲۰ دقیقه استفاده در حالت معمولی منتشر شده است.
تبلیغات

 A9 با عنوان یک دوربین برای عکاسی ورزشی که برای ایجاد انقلاب در این حوزه طراحی شده بود، توسط سونی رونمایی و راهی بازار شد، حال آنکه گزارش‌های جدید منتشر شده نشان از این دارند که دوربین جدید و قدرتمند سونی با چالش بسیار بزرگی روبه‌رو است. براساس گزارش شماری از عکاسان، مدت کوتاهی پس از آنکه عکاسان دوربین A9 سونی را مورد استفاده قرار می‌دهند، هشداری مبنی بر گرم شدن بیش از حد دوربین روی نمایشگر پدیدار می‌شود، حال آنکه دوربین در شرایط بسیار عادی مورد استفاده قرار گرفته است.

دنی یوسبیو، نام عکاسی است که اخیرا ویدیویی ۹.۵ دقیقه‌ای را در وب‌سایت خود با نام that1cameraguy، منتشر کرده که مرتبط با تجربه‌ی وی در زمان استفاده از دوربین A9 سونی است. وی به این نکته اشاره کرده که پس از بکارگیری دوربین در محیط یک استخر در دمای ۲۷ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه شاهد پدیدار شدن هشدار گرم شدن دوربین بوده است.

یوسبیو در مورد A9 چنین اظهار نظر کرده است:

فاکتورهای بسیار مثبتی در مورد دوربین A9 سونی وجود دارد، اما اعلام گرم شدن برای دوربینی که به عنوان یک گزینه‌ی ایده‌آل به منظور عکاسی ورزشی معرفی شده، یک مشکل بسیار بزرگ است.

البته یوسبیو با کنکاش این مساله نتیجه گرفته که حتی پس از نمایش پیغام مبنی بر گرم شدن دوربین نیز می‌توان از آن برای عکاسی استفاده کرده و دوربین به‌صورت خودکار به منظور کاهش دما خاموش نمی‌شود، هرچند به طور حتم نمایش چنین پیغامی نمی‌تواند از نظر یک عکاس که همواره دوربین را در دست دارد، نکته‌ی مثبتی به شمار رود.

تصویر زیر بخشی از راهنمای دوربین A9 سونی است که در آن دلیل نمایش اخطار گرم شدن دوربین تشریح شده است.

گرم شدن دوربین A9 سونی

اطلاعات ارائه شده توسط یوسبیو نشان از این دارد که وی پس از مطرح کردن موضوع پاسخ‌هایی را مبنی بر کذب بودن ادعاهایش دریافت کرده، از این‌رو یوسبیو ویدیویی را تهیه کرده تا جزئیات مشکل ایجاد شده را به خوبی نمایش دهد.

وی به این نکته اشاره کرده که نمایش هشدار گرم شدن دوربین مساله‌ای جدی است و وی از نیکون پول نگرفته تا به تبلیغات منفی بپردازد. وی اضافه کرده که عکاسان ورزشی به موجب ماهیت شغل خود مجبورند در برخی از برهه‌های زمانی تصاویر متعددی را در یک بازه‌ی زمانی کوتاه و با سرعت بالا ثبت کنند. عکاس دیگری با نام متیو جارویس نیز با این مشکل روبه‌رو شده است. وی نمایش هشدار گرم شدن دوربین را در احتیاط سونی عنوان می‌کند که پیش از این نیز با مشکل گرم شدن دوربین روبه‌رو بوده است.

عکاسان دیگری نیز نمایش هشدار گرم شدن دوربین در شرایط مختلف استفاده را گزارش داده‌اند، هرچند شرایط استفاده و دمای محیط به‌کارگیری دوربین بسیار متفاوت بوده است. سونی در سال‌های گذشته نیز با چنین مشکلی روبه‌رو بود، حال آنکه به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری دوربین‌هایش این مشکل را در دوربین‌هایی نظیر a7R II و a7S II حل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات