۵ راه برای افزایش مدت همکاری کارمندان از طریق آموزش

سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت‌ها و سازمان‌ها با سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی مهارت‌های کارمندان خود می‌توانند کاری کنند که آن‌ها در موقعیت شغلی خود باقی بمانند و پیشرفت کنند.
تبلیغات

راه‌های زیادی برای درگیر کردن کارمندان و ایجاد شرایط برد-برد برای آن‌ها و شرکت شما وجود دارد. حفظ دوام و بقای کارمندان برای موفقیت هر شرکتی ضروری است. متأسفانه برای بعضی از کارفرماها سخت است که از میزان تنوع‌‌طلبی خود بکاهند. بهترین راه برای افزایش میزان بهره‌وری شرکت این است که روی کارمندان و مهارت‌های حرفه‌ای آن‌ها سرمایه‌گذاری شود. در یک نظرسنجی که از ۴۲۱ کارمند انجام شد، حدود ۸۹ درصد آن‌ها از کارفرماهای خود انتظار داشتند که به یادگیری و توسعه‌ی مهارت‌های آن‌ها کمک کنند. از آنجایی که اکثر کارمندان به یاد گرفتن و رشد پیدا کردن اهمیت می‌دهند، بهتر است شرکت‌ها روی این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. در این مقاله‌ی زومیت به بررسی راه‌هایی می‌پردازیم که شرکت‌ها از طریق آن می‌توانند بر آموزش کارمندان و درنتیجه افزایش مدت همکاری با آن‌ها تمرکز کنند.

hiring

۱- استخدام

همه‌چیز با فرآیند استخدام یعنی پیدا کردن استعدادها آغاز می‌شود. در فرآیند استخدام رفتار افراد و راه‌هایی که از طریق آن می‌توانند ارزش‌های شرکت را بالا ببرند بررسی کنید. به دنبال افرادی باشید که به یاد گرفتن بیشتر از حقوقی که دریافت می‌کنند، اهمیت می‌دهند. بعد از پیدا کردن استعدادهای موردنظر، این وظیفه‌ی شما است که مهارت‌های مورد نیاز خود را به کارمندانتان آموزش دهید.

ویژگی‌های کارمندی که می‌خواهید استخدام کنید، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. سپس از کارمندان فعلی خود بخواهید به شما توضیح دهند که چگونه از ارزش‌های مورد نظر شما در کارهایشان استفاده می‌کنند. بزرگ‌ترین چالش این است که بتوانید عبارات و لغات خلاصه را به عمل تبدیل کنید. به همین دلیل نوشتن شرح موقعیت شغلی از اهمیت زیادی برخوردار است. ارزش‌های مورد نظر خود را تجمیع کنید و ببینید که داشتن چه رفتارهایی این ارزش‌ها را برآورده می‌کند. به‌عنوان مثال اگر به رشد و خلاقیت کارمندان خود بها می‌دهید و دوست دارید که آن‌ها از موقعیت‌های فراهم‌شده برای یاد گرفتن استفاده کنند و مسئولیت‌های جدید قبول کنند، آن‌گاه از آن‌ها سؤال‌های رفتاری بپرسید. در این صورت آن‌ها در مورد تجربیات گذشته‌ی خود صحبت خواهند کرد و نشان می‌دهند که مطابق ارزش‌های کارفرمای خود فعالیت می‌کنند.

traning

۲- آموزش

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، حدود یک‌سوم از کارمندان تمام‌وقت معتقدند که روش‌های آموزشی فعلی بهره‌وری بالایی ندارندو حدود یک سوم دیگر می‌گویند ابزارهای آموزشی جذاب و درگیرکننده نیستند. اکثر کارمندان ترجیح می‌دهند که از راه‌های دیگری به غیر از اسلاید و جزوه آموزش ببینند. سعی کنید آموزش‌های خود را هدفمندانه‌تر برگزار کنید. به‌عنوان مثال هنگام آموزش دادن متخصصان فروش خود برای آن‌ها توضیح دهید که چرا شرکت به صداقت اهمیت می‌دهد و رضایت مشتری‌ها چه تأثیری بر وفاداری و فروش محصولات یا خدمات شما می‌گذارد. سعی کنید با استفاده از بازی‌های رقابتی آموزش را برای کارمندان خود جذاب‌تر و مفیدتر کنید.

۳- رهبری

به کارآموزان خود مسئولیت‌های واقعی بدهید؛ زیرا مدیران و افراد ناظر در چنین شرایطی می‌توانند مهارت‌های مفید برقراری رابطه و حل کردن مشکلات در شرایط سخت را به آن‌ها آموزش دهند. رهبران در این شرایط بهتر می‌توانند کارآموزان را برای ورود به بازار کار آماده کنند. این کار نه‌تنها به آموزش آن‌ها کمک می‌کند، بلکه منجر به ساختن یک تیم کاری مفید نیز می‌شود. آن‌ها را در موقعیت‌هایی قرار دهید که بتوانند از آموزش‌هایی که دیده‌اند، استفاده کنند و سپس عملکردشان را مورد ارزیابی قرار دهید.

coaching

۴- مربی‌گری

بعد از دادن آموزش‌های لازم به افرادی که به تازگی استخدام کرده‌اید، آن‌ها را به کارمندان باتجربه‌تر خود معرفی کنید. این افراد می‌توانند به‌عنوان مربی‌ افراد تازه‌کار عمل کنند و مهارت‌های ارتباطی و رفتار با مشتری‌ها را به آن‌ها آموزش دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند به کارآموزان بازخورد بدهند و درنتیجه به رشد و موفقیت آن‌ها کمک کنند. هرازگاهی از کارمندان باتجربه‌ی خود در مورد عملکرد افراد تازه‌کار بپرسید. اگر عملکردشان خوب بود، آن‌ها را تشویق کنید و در صورت نیاز برای بهبود عملکردشان، به آن‌ها تذکرهای لازم را بدهید.

۵- سلسله مراتب

سعی کنید در اداره یا شرکت خود یک سلسله مراتب برای کارمندان ایجاد کنید تا اگر یکی از مدیران موقعیت شغلی خودش را ترک کرد، به‌راحتی بتوانید یکی دیگر از کارمندان را جایگزین او کنید. شرکت‌ها با داشتن یک برنامه‌ی آموزشی می‌توانند بهره‌وری خودشان را بالا ببرند و خیالشان راحت باشد که با رفتن یک کارمند می‌توانند کارمندان آموزش‌دیده‌ی دیگر را جایگزین آن‌ها کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات