آمازون دلیل توقف کار وب سرویس S3 را ورود اشتباه دستور توسط یکی از کارکنانش اعلام کرد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از رفع مشکل وب سرویس S3 آمازون، این کمپانی دلیل مشکل ایجادشده را تشریح کرد که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده برگرفته از خطای انسانی است.
تبلیغات

پس از رفع مشکل وب سرویس S3 آمازون، این کمپانی دلیل ایجاد مشکل را تشریح کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده تیم وب سرویس S3 آمازون در صبح ۲۸ فوریه در حال مانیتورینگ این سرویس بوده که متوجه شده است سیستم صدور صورتحساب وب سرویس S3 بسیار کندتر از حد معمول عمل می‌کند. یکی از متخصصان این تیم با استفاده از دستورالعمل موجود درصدد وارد کردن دستوری بوده است تا بخش کوچکی از سرورهای مورد استفاده در سیستم صورتحساب را از مدار خارج کند؛ این دستور به اشتباه وارد شده و دو زیرسیستم از وب سرویس S3 را از دسترس خارج کرده است که همین امر را باید دلیل اصلی توقف کارکرد سرویس‌هایی نظیر Giphy، Medium، Slack، Quora و شمار دیگری از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر دانست.

آمازون همچنین دلیل طول کشیدن رفع مشکل را تشریح کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، به دلیل اینکه شماری از سرورهای آمازون در طول چند سال اخیر ریستارت نشده بودند، با گسترش تعداد سرورهای مورد استفاده در وب سرویس S3، فرایند ریستارت و انجام چک‌های مورد نیاز برای آغاز به کار مجدد سرور زمان زیادی از تیم وب سرویس آمازون گرفته است.

آمازون به دلیل مشکل ایجادشده عذرخواهی کرده است و همچنین به این نکته اشاره کرده که تغییراتی در ابزار مورد استفاده برای کنترل سرورها ایجاد کرده است تا در آینده، اشتباه وارد کردن کدها و دستورات منجر به از مدار خارج شدن بخش بزرگی از سرورها نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات