گران ترین وانت پیکاپ‌های بازار جهانی

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرو به‌خصوص در آمریکا، وانت پیکاپ‌ها هستند. وانت‌های امروزی به لطف داشتن انواع تجهیزات رفاهی، یک خودروی لوکس محسوب می‌شوند.
تبلیغات

مدت‌ها پیش وانت پیکاپ‌ها فقط به منظور حمل و نقل ادوات و تجهیزات مختلف استفاده می‌شدند و رانندگان کمترین قابلیت‌های رفاهی را در آن‌ها تجربه می‌کردند. اما شرایط امروز بسیار متفاوت است و حداقل، نیمی از وانت پیکاپ‌های موجود در بازار جهانی، با داشتن کابین مجلل و انواع روکش‌های چرمی و قیمتی حدود ۵۰-۶۰ هزار دلار یا بالاتر، در کلاس خودروهای لوکس قرار می‌گیرند. اما بخش جالب در مورد این وانت‌ها این است که علیرغم لوکس بودن، همچنان در زیر پوسته‌ی مجلل، یک وانت پیکاپ سرسخت و آماده‌ی کارهای یدی و سنگین هستند. وانت‌های چهار سرنشینه به لطف داشتن قابلیت‌هایی چون کشش قایق، موتورسیکلت، اتاقک حمل اسب و انواع مختلف استفاده‌های دیگر در کابین و بخش بار، در مقایسه با شاسی‌بلندهای گران‌قیمت، کاربرد بیشتری دارند.

شورولت / Chevrolet

شرکت‌های بزرگ عرضه‌ کننده‌ی وانت پیکاپ مانند شورولت، جنرال موتورز، فورد، نیسان، رم و تویوتا، امروزه نهایت تلاش خود را در کلاس وانت‌های فول سایز و سنگین با عرضه‌ی مدل‌های مختلف لوکس و کاربردی همچون دنالی (Denali)، کینگ رنچ (King Ranch)، لارامی لانگهورن (Laramie Longhorn)، های‌کانتری (High Country) و پلاتینوم ریزرو (Platinum Reserve) به‌کار بسته‌اند. گران‌قیمت‌ترین وانت پیکاپ تولید انبوه، نسخه‌ی چهار چرخ محرک پلاتینوم وانت پیکاپ سنگین فورد F-450 با قیمت حدود ۹۰ هزار دلار است که به‌نظر می‌رسد، قیمت ۱۰۰ هزار دلار که روزگاری برای یک وانت پیکاپ غیرقابل تصور بود، به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.

Pickup Truck / وانت پیکاپ

نکته‌ی جالب این است که هم اکنون، برندی لوکس که به‌طور اختصاصی در کلاس وانت پیکاپ‌های سنگین فعال باشد، وجود ندارد. چند سال پیش بود که برند لینکلن (Lincoln) با مدل بلک‌وود پا به این عرصه گذاشت که با شکست تجاری شدیدی مواج شد؛ کادیلاک نیز نسخه‌هایی متفاوت از پیکاپ و شاسی‌بلند اسکالید EXT معرفی کرده بود. البته مرسدس‌بنز هم به‌تازگی پیکاپ لوکس X کلاس را معرفی کرده است که فعلا انتظار عرضه‌ی آن در بازار آمریکا وجود ندارد. نکته‌ی جالب توجه این است که کلاس وانت پیکاپ‌های لوکس و سنگین، تنها کلاس خودرو در بازار آمریکا است که یک شرکت کاملا آمریکایی و داخلی در آن پرفروش‌ترین مدل، یعنی فورد F-150 را عرضه می‌کند.

در این لیست، گران‌ترین وانت پیکاپ‌های سنگین در بازار آمریکا را بررسی کرده‌ایم. تمام وانت‌های لیست شده با دو قیمت مدل استاندارد و مدل فول آپشن معرفی شده‌اند؛ ترتیب معرفی وانت‌های این لیست، بر اساس ارزان‌ترین به گران‌ترین در مدل استاندارد است.

۱۱- تویوتا توندرا پلاتینوم

تویوتا / Toyota Tundra 4WD

قیمت مدل استاندارد: ۵۱ هزار و ۴۲۵ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۵۷ هزار و ۳۴۹ دلار

لوکس‌ترین نسخه از وانت پیکاپ فول سایز تویوتا توندرا موسوم به پلاتینوم 4WD CrewMax، علاوه بر داشتن تجهیزات رفاهی فراوان، به صندلی‌های با روکش چرمی  و سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز است. آپشن‌های رسمی توندرا چندان زیاد نیست ولی آپشن‌های افترمارکت زیادی برای آن در دسترس است که قیمت آن را بسیار بالاتر خواهد برد. تویوتا توندرا به پیشرانه‌ی استاندارد هشت سیلندر V شکل ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور ۵۴۵ نیوتن‌متر مجهز است.

۱۰- شورولت سیلورادو 1500 های‌کانتری

شورولت سیلورادو / Chevrolet Silverado 1500

قیمت مدل استاندارد: ۵۶ هزار و ۸۷۰ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۶۶ هزار و ۴۳۰ دلار

نسخه‌ی های‌کانتری 4WD Crew Cab، بهترین نسخه از وانت پیکاپ شورولت سیلورادو 1500 است که به صندلی‌های چرمی به رنگ قهوه‌ای یا سیاه، به همراه دوخت‌های خاکستری رنگ و نشان High Country در پشت‌سری‌های صندلی جلو مجهز شده است. پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل  ۵.۳ لیتری استاندارد، یا پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری به عنوان آپشن با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر برای سیلورادو 1500 در نظر گرفته شده است. از دیگر آپشن‌های این وانت پرطرفدار، می‌توان به پلکان‌های کمکی برقی و سیستم صوتی و تصویری بلوری DVD صندلی‌های ردیف عقب اشاره کرد.

۹- نیسان تایتان پلاتینوم

نیسان تایتان / Nissan Titan Platinum

قیمت مدل استاندارد: ۵۷ هزار و ۱۴۵ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۵۸ هزار و ۶۹۰ دلار

لوکس‌ترین نسخه از وانت نیسان تایتان استاندارد که با کد پلاتیونم ریزرو 4WD Crew Cab عرضه می‌شود، به صندلی‌های چرمی و انواع تجهیزات رفاهی مجهز است. مدل سنگین نیسان تایتان با کد XD آپشن‌های کمتری مانند پکیج قابلیت‌های آف‌رود، سیستم صوتی و تصویری DVD و قفل برقی درب فضای بار، به همراه دارد. تایتان از پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۵.۶ لیتری با قدرت ۳۹۰ اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد.

۸- جی‌ام‌سی سیِرا 1500 دنالی

جی ام سی سیرا / GMC Sierra 1500 Denali

قیمت مدل استاندارد: ۵۷ هزار و ۵۵۰ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۷۱ هزار و ۵۸۰ دلار

لوکس‌ترین نسخه از وانت GMC Sierra 1500 علاوه بر کابین جادار، به تجهیزات رفاهی بی‌شماری مجهز شده است. همانند مدل شورولت سیلورادو 1500، سیرا 1500 نیز از پیشرانه‌ی استاندارد هشت سیلندر V شکل ۵.۳ لیتری یا پیشرانه‌ی آپشن هشت سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری به همراه سیستم حذف صدای اضافی در کابین، استفاده می‌کند.

۷- رم 1500 لیمیتد

رم / Ram 1500 Limited

قیمت مدل استاندارد: ۵۸ هزار و ۹۹۰ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۶۲ هزار و ۹۹۵ دلار

نسخه‌ی شهری و لوکس رم 1500 (Ram) که با کد تانگستن (Tungsten) شناخته می‌شود، از طراحی زیبای بدنه، یکی از بهترین سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی و سیستم هوشمند فضای بار بهره می‌برد. این نسخه از رم 1500 به پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل هِمی ۵.۷ لیتری، با قدرت ۳۸۵ اسب بخار مجهز است.

۶- شورولت سیلورادو 3500 های‌کانتری

شورولت سیلورادو / Chevrolet Silverado 3500

قیمت مدل استاندارد: ۶۰ هزار و ۵ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۷۱ هزار و ۹۴۰ دلار

وانت پیکاپ سنگین سیلورادو 3500 در کنار طراحی جذاب به تجهیزات رفاهی و صندلی‌های چرمی مجهز است. پیشرانه‌های  هشت سیلندر V شکل ۶ لیتری بنزینی یا ۶.۶ لیتری دیزل با گشتاور خارق‌العاده‌ی ۱۲۳۵ نیوتن‌متر برای این وانت پیکاپ عضلانی در دسترس است. آپشن‌های زیادی برای سیلورادو 3500 در نظر گرفته شده است که در صورت انتخاب تمام آن‌ها، ۱۲ هزار دلار به قیمت استاندارد آن اضافه می‌شود.

۵- جی‌ام‌سی سیِرا 3500HD دنالی

جی ام سی سیرا / GMC Sierra 3500HD

قیمت مدل استاندارد: ۶۰ هزار و ۷۷۵ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۷۴ هزار و ۹۷۰ دلار

کد دنالی (Denali) به وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای لوکس GMC اعطاء می‌شود؛ مدل سیرا 3500HD بدون شک یکی از لوکس‌ترین وانت‌های جهان است. پیشرانه‌های هشت سیلندر V شکل ۶ لیتری بنزینی و ۶.۶ لیتری دیزل با گشتاور ۱۲۳۵ نیوتن‌متر به همراه پکیج آپشن آف‌رود برای این وانت پیکاپ غول پیکر در دسترس است.

۴- رم 3500 لارامی لانگهورن

رم / Ram 3500

قیمت مدل استاندارد: ۶۱ هزار و ۹۹۰ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۷۰ هزار و ۴۴۰ دلار

وانت‌های سنگین فیات‌کرایسلر مانند روم 3500 لارامی لانگهورن، فضای بسیار جاداری را در کابین در اختیار قرار می‌دهند که شاید بهتر باشد این وانت را یک مدل لیموزین به همراه فضای بار در عقب در نظر گرفت. پیشرانه‌ی استاندارد هشت سیلندر V شکل ۶.۴ لیتری آن، ۳۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۶.۷ لیتری توربودیزل برند کامینز (Cummins)، نهایت قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. پکیج‌های آپشن زیادی مانند چرم مخمل‌نمای سقف و دیگر برای رم 3500 لارامی لانگهورن در دسترس است.

۳- نیسان تایتان XD دیزل پلاتینوم

نیسان تایتان / Nissan Titan XD

قیمت مدل استاندارد: ۶۴ هزار و ۴۵۵ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۸۵ هزار و ۸۰۰ دلار

نیسان تایتان با کد XD در کلاس وانت پیکاپ‌های سنگین این شرکت ژاپنی قرار می‌گیرد؛ نسخه‌ی پلاتینوم ریزرو گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین مدل‌ها را شامل می‌شوند. تایتان XD به پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توربودیزل با حجم ۵ لیتر، قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۷۴۵ نیوتن‌متر مجهز است. آپشن‌های موجود برای این وانت سنگین زیاد نیست و شامل پکیج تخت‌خواب و سیستم صوتی و تصویری صندلی‌های ردیف دوم می‌شود.

۲- فورد F-150 لیمیتد

فورد / Ford F-150

قیمت مدل استاندارد: ۶۵ هزار و ۲۴۰ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۷۰ هزار و ۵۶۵ دلار

مدل لیمیتد فورد F-150، در کلاس وانت پیکاپ‌های استاندارد قرار دارد که در مقایسه با نسخه‌های پلاتینوم و کینگ رنچ، با داشتن کابین پر از چرم و طراحی بهتر، چند هزار دلار قیمت بیشتری خواهد داشت. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ نیوتن‌متر به‌صورت استاندارد ارائه می‎شود. آپشن‌های موجود برای این وانت پیکاپ پرفروش، شامل پکیج‌های مختلف تزئینات ظاهری و رفاهی و البته سیستم‌های ایمنی مدرن می‌شود.

فورد سوپردیوتی F-450 پلاتینوم

فورد / Ford Super Duty F-450

قیمت مدل استاندارد: ۷۸ هزار و ۹۷۰ دلار

قیمت مدل فول آپشن: ۸۷ هزار و ۵۴۵ دلار

وانت پیکاپ سنگین F-450 یکی از عضلانی‌ترین و البته گران‌ترین وانت تولید انبوده در بازار آمریکا است. F-450 به پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل دیزل ۶.۷ لیتری با گشتاور ۱۱۶۶ نیوتن‌متر مجهز است که ظرفیت کشش تا بیش از ۹ تن را فراهم می‌کند. البته با نصب تریلر، این ظرفیت به ۱۴.۵ تن افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این فضای بار عقب آن به طول ۲.۴ متر، کاربردی بودن آن را بیش از هر چیزی مشخص می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات