تصویر مدل 2018 گلکسی ای 5 سامسونگ با طراحی بدون حاشیه و نمایشگر کشیده فاش شد

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر فاش‌شده از مدل ۲۰۱۸ گوشی گلکسی ای ۵ سامسونگ، تأیید می‌کند که میان‌رده جدید کره‌‌ای‌ها به نمایشگر کشیده با حاشیه‏‌های باریک مجهز خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ، به‌زودی سری گوشی‌های گلکسی ای (Galaxy A) را با مدل‌های جدید به‌روزرسانی خواهد کرد و این‌طور که در شایعات مختلف آمده است، سازنده کره‌ای تصمیم دارد میان‌رده‌های سال آینده خود را با طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبل ارائه دهد.

بیشتر اطلاعاتی که در مورد مدل ۲۰۱۸ گوشی‌های گلکسی ای سامسونگ فاش شده است، از عرضه این خانواده با نمایشگر کشیده حکایت دارد. این‌طور که پیدا است، کره‏‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند اعضای جدید سری گلکسی ای را با نمایشگر اینفینیتی ارائه دهند. شرکت سامسونگ از صفحه‌نمایش کشیده و بدون حاشیه گوشی‌های هوشمند خود، با نام «اینفینیتی دیسپلی» یاد می‌کند و در حال‌ حاضر، گلکسی نوت ۸ به همراه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تنها محصولاتی هستند که این نمایشگر را به همراه دارند. با این وجود، تِرِند رایج در بازار گوشی‌های هوشمند مبنی بر حذف حاشیه‌ها، تنها به محصولات گران‌قیمت و پرچم‌دار محدود نمی‌شود.

گلکسی ای 5 2018

تعدادی از سازندگان مطرح، در حال‌حاضر محصولاتی میان‌رده عرضه کرده‌اند که از طراحی بدون حاشیه برخوردار هستند. به همین جهت، سامسونگ نیز تصمیم دارد در این زمینه به رقابت بپردازد و محصولات بدون لبه‌ی خود را گسترش دهد. تصاویر قاب‌های طراحی‌شده توسط Olixar برای گوشی‌های گلکسی ای ۲۰۱۸ سامسونگ، طراحی احتمالی گلکسی ای ۵ (Galaxy A5) سامسونگ را به نمایش می‌گذارد.

از آنجایی‌که شرکت کره‌ای ناچار شده است حاشیه‏‌های نمایشگر گوشی‌های جدید خانواده گلکسی ای را باریک‌تر کند، دکمه‌ی فیزیکی هوم از حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حذف شده و شرکت سامسونگ آن‌را با دکمه‌های نرم‌افزاری جایگزین کرده است. حسگر اثر انگشت که با دکمه‌ی هوم ادغام شده، به پنل پشتی انتقال یافته است. برخلاف گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ که حسگر اثرا نگشت در کنار دوربین اصلی قرار دارد، مدل جدید سری گلکسی ای با سنسور اثر انگشت در زیر دوربین اصلی عرضه می‌شوند؛ انتقال حسگر اثر انگشت به پایین صفحه‌نمایش، باعث خواهد شد دسترسی به آن ساده‌تر شود.

گلکسی ای 5 2018

با وجود عرضه محصولات متعدد با دوربین دوگانه توسط سازندگان دیگر، به‌ نظر می‌رسد که سامسونگ فعلاً تصمیمی برای تنوع بخشیدن به محصولات خود با دوربین دوگانه ندارد؛ گلکسی نوت ۸ اولین گوشی شرکت سازنده محسوب می‌شود که به دوربین دوگانه مجهز شده است. به همین جهت، گوشی‌های جدید گلکسی ای سامسونگ فاقد دوربین دوگانه هستند.

مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های سری گلکسی ای در سال ماه ژانویه ۲۰۱۷ عرضه شد و به همین جهت، ممکن است کره‌ای‌ها نسخه جدید این خانواده را در اوایل سال آینده و پیش از گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس ارائه دهند.

گلکسی ای 5 2018

علاوه‌ بر صفحه‌نمایش اینفینیتی که در حال‌ حاضر در انحصار گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ سامسونگ قرار دارد، تصاویر به‌دست‌آمده به این موضوع اشاره دارند که سامسونگ اعضای جدید سری گلکسی ای را به دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی مجهز خواهد کرد. کاربران با فشردن این دکمه، می‌توانند دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ را فراخوانی کنند.

از دیگر مواردی که در مورد میان‌رده‌های جدید سامسونگ محتمل به‌ نظر می‌رسد، عرضه آن‌ها با نام‌گذاری نزدیک به پرچم‌داران امسال کره‌ای‌ها است. بر اساس شایعات، احتمال دارد سامسونگ مدل ۲۰۱۸ گوشی گلکسی ای ۵ و گلکسی ای ۷ را با نام گلکسی ای ۸ (۲۰۱۸) و گلکسی ای ۸ پلاس (۲۰۱۸) عرضه کند. البته این موضوع به‌صورت رسمی تأیید نشده است. گمان می‏‌رود تغییراتی که سامسونگ در سری گوشی‌های گلکسی ای برای سال آینده اعمال خواهد کرد؛ باعث شود قیمت این خانواده به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات