لایکا CL معرفی شد؛ دوربین کراپ بدون آینه با طراحی کلاسیک

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
CL جدیدترین دوربین شرکت لایکا است و با داشتن طراحی کلاسیک و جذاب، می‌تواند نظر دوربین‌دوستان را به‌ خود جلب کند.
تبلیغات

ساعاتی پیش لایکا از دوربین جدیدی به نام CL رونمایی کرد. ظاهرا CL یک دوربین APS-C بدون آینه است که از طراحی و رابط کاربری کلاسیک جذابی بهره می‌برد. لایکا در کنار این دوربین، از لنز جدیدی به نام Elmarit-TL نیز رونمایی کرد. این شرکت ادعا می‌کند لنز ۱۸ میلی‌متری Elmarit-TL که از گشودگی دیافراگم f/2.8 بهره می‌برد، کوچک‌ترین لنز واید APS-C در دنیااست.

دوربین لایکا CL

دوربین لایکا سی ال / Leica CL

لایکا سی‌ال با داشتن توانایی خیره‌کننده در ثبت تصاویر باکیفیت (حتی در مکان‌های کم‌نور)، فناوری منظره‌یاب الکترونیکی جدید و قابلیت‌های عالی برای ضبط ویدیو، می‌تواند یکی از بهترین ابزار ممکن برای ثبت لحظات زندگی روز‌مره باشد. نکته‌ی جالب این است که تمامی موارد یادشده، با توجه به سبک عکس‌برداری فرد قابل‌ شخصی‌سازی هستند.

لایکا سی‌ال را می‌توان از جهاتی به لایکا TL2 تشبیه کرد؛ در حقیقت این‌ دو را می‌توان در دسته‌ی دوربین‌های کراپ‌سنسور APS-C لایکا جای داد. با وجود شباهت‌های بین این دو دوربین، لایکا سی‌ال می‌تواند به دلایل مختلف، انتخاب بهتری برای عکاسان حرفه‌ای باشد.

لایکا تی‌ال ۲ از لحاظ طراحی، یک دوربین آینده‌نگرانه و مینیمال است و در قسمت پشتی از یک نمایشگر لمسی نسبتا بزرگ بهره می‌برد؛ ولی شکل ظاهری CL به دوربین‌های سنتی لایکا شباهت دارد و در آن از دکمه‌های کلاسیک استفاده شده است. 

دوربین لایکا سی ال / Leica CL

قسمت پشتی لایکا سی‌ال

دوربین لایکا تی ال 2 / Leica TL2

قسمت پشتی لایکا تی‌ال ۲

در قسمت بالایی لایکا سی‌ال دو عدد حلقه‌ی کنترلی (دایل) برای تنظیم دیافراگم، سرعت شاتر، ‌ISO، جبران نوردهی و حالت تصویربرداری دیده می‌شود.

دوربین لایکا سی ال / Leica CL

قسمت بالایی لایکا سی‌ال

دوربین لایکا تی ال 2 / Leica TL2

قسمت بالایی لایکا تی‌ال ۲

به‌علاوه در قسمت بالایی لایکا سی‌ال، یک نمایشگر LCD کوچک قرار داده شده است که به کاربران امکان می‌دهد با نگاهی مختصر به آن، از تنظیمات دوربین مطلع شوند و دیگر نیازی نباشد که به نمایشگر لمسی ۳ اینچی رجوع کنند.

دوربین لایکا سی ال / Leica CL

لایکا در این دوربین از منظره‌یاب الکترونیکی جدید ۲.۳۶ میلیون نقطه‌‌ای با بهره‌گیری از فناوری EyeRes (اختصاصی لایکا) استفاده کرده است؛ این فناوری، در دوربین فول‌فریم لایکا اس‌ال هم استفاده شده است.

دوربین لایکا سی ال / Leica CL

لایکا سی‌ال (Leica CL) به حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C با پردازشگر تصویر Maestro II تجهیز شده و درجه‌ی ISO آن، ۵۰۰۰۰-۱۰۰ اعلام شده است. این دوربین از ۴۹ نقطه فوکوس خودکار بهره می‌برد. 

لایکا سی‌ال همچنین توانایی ضبط ویدیوی 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ویدیوی 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. 

دوربین لایکا سی ال / Leica CL

در قسمت جلویی لایکا سی‌ال، شاهد مانت لنز L-Bayonet هستیم. از میان دیگر جزئیات این دوربین می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای، اپلیکیشن مخصوص لایکا سی‌ال برای اندروید و iOS، شاتر الکترونیکی 1/25000s و درگاه USB 3.0 نوع C اشاره کرد.

ویدیوی رسمی معرفی لایکا سی‌ال را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

لنز لایکا Elmarit-TL 18 mm f/2.8 ASPH

لنز لایکا Elmarit-TL 18 mm f/2.8 ASPH

Elmarit-TL 18 mm f/2.8 ASPH نام لنز جدید شرکت لایکا است که همراه با دوربین سی‌ال معرفی شد. این لنز که طبق ادعای لایکا، کوچک‌ترین لنز واید APS-C در جهان است، تنها ۲۰.۵ میلی‌متر طول دارد.

لنز لایکا

قیمت و تاریخ عرضه

به گفته‌ی لایکا، دوربین جدید سی‌ال قرار است اواخر نوامبر ۲۰۱۷ (پیش از نهم آذر ۱۳۹۶) با قیمت ۲۷۹۵ دلار و لنز Elmarit-TL 18 mm f/2.8 ASPH با قیمت ۱۲۹۵ دلار در دسترس قرار گیرند. به‌علاوه اعلام شده است که لایکا قصد دارد باندلی مخصوص که شامل این دوربین و لنز می‌شود، با قیمت ۳۷۹۵ دلار به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات