بیت کوین گلد به‌عنوان یک پول رمزنگاری مستقل از بدنه بیت کوین جدا شد

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
روز گذشته پول رمزنگاری جدیدی با نام بیت‌کوین گلد متولد شد که در واقع پس از بیت‌کوین کش، دومین پول رمزنگاری شده منفک‌شده از بیت‌کوین است.
تبلیغات

روز گذشته پول رمزنگاری جدیدی از خانواده‌ی بیت‌کوین متولد شد که بیت‌کوین گلد نام دارد. پس از بیت‌کوین کش که در ماه آگوست از بدنه‌ی بیت‌کوین جدا شد، بیت‌کوین گلد را باید دومین پول رمزنگاری منفک‌شده از بدنه‌ی بیت‌کوین بدانیم. بر‌اساس اطلاعات ارائه‌شده، این پول رمزنگاری شده پس از ثبت بلوک ۴۹٬۴۰۶ ایجاد شده است.

همان‌طور که اشاره کردیم، در ماه آگوست اولین تفکیک در شبکه‌ی بیت‌کوین با ایجاد پول رمزنگاری جدیدی با عنوان بیت‌کوین کش با ساختاری مشابه بلاک‌چین بیت‌کوین متولد شد. روز گذشته پیغامی برای کاربران ارسال شد که از آن‌ها خواسته بود پس از ثبت بلوک مد نظر، مبادلات خود را متوقف کنند تا در فاصله‌ی تفکیک بیت‌کوین گلد، خللی در موجودی آن‌ها ایجاد نشود.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، بلاک‌چین و فناوری مورد استفاده در شبکه‌ی بیت‌کوین گلد، تفاوت‌هایی با شبکه‌ی بیت کوین دارد. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بیت‌کوین با بیت‌کوین گلد در این است که در شبکه‌ی بیت‌کوین گلد امکان معدن‌کاوی یا ماینینگ با استفاده از رایانه‌های موسوم به ASIC ممکن نیست. رایانه‌های ASIC به کامپیوترهای بسیار قدرتمندی اطلاق می‌شود که صرفا برای معدن‌کاوی توسعه یافته‌اند. توسعه‌دهندگان بیت‌کوین گلد در نظر دارند امکان معدن‌کاوی در شبکه‌ی جدید را از طریق رایانه‌های معمولی برای تمام کاربران فراهم کنند. هدف بیت‌کوین گولد، حل مشکل توزیع‌شدگی بیت‌کوین است که در حال حاضر بیشتر به سمت ماینرهای بسیار قدرتمند سوق داده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تابع هش مورد استفاده در بیت‌کوین گلد از نوع الگوریتم Equihash است تا کاربران معمولی با استفاده از قدرت پردازشی رایانه‌های خود بتوانند به معدن‌کاوی بپردازند. به گزارش Coinbase، توسعه‌دهندگان بیت‌کوین گلد پیش از عرضه‌ی عمومی نرم‌افزار برای این پول جدید، ۱۰۰ هزار بیت‌کوین گلد را معدن‌کاوی خواهند کرد. در حال حاضر و تا زمان معدن‌کاوی ۱۰۰ هزار سکه‌ی بیت‌کوین گلد، این پول رمزنگاری شده برای استفاده‌ی عموم در دسترس نیست.

ایجاد یک پول رمزنگاری شده که کامپیوترها با قدرت پردازشی بالا نمی‌توانند در آن به ماینینگ بپردازند، ایده‌ی بسیار خوب و اغواکننده‌ای برای کاربرانی است که به این حوزه علاقه‌مند هستند. اطلاعات ارائه‌شده نشان از آن دارند که نرم‌افزار معدن‌کاوی بیت‌کوین گلد از تاریخ اول نوامبر در اختیار عموم قرار خواهد گرفت؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که شماری از صرافی‌های بیت‌کوین اعلام کرده‌اند که از بیت‌کوین گلد تا زمان ارائه‌ی کد این پول پشتیبانی نخواهند کرد. البته به ادعای وب‌سایت بیت‌کوین گلد، ۲۰ صرافی متعهد شده‌اند که از پول رمزنگاری جدید پس از ارائه‌ به‌صورت عمومی پشتیبانی کنند. پس از اعلام جدا شدن بیت‌کوین گلد از بدنه‌ی بیت‌کوین، وب‌سایت این پول جدید رمزنگاری شده مورد حمله‌ی DDoS قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات