دستبند سلامت میو به جای شمردن گام ها، روی قلب تمرکز می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ میو (Mio) روش تازه‌ای برای تحت نظر گرفتن فعالیت‌های کاربر به کار گرفته است تا دستبندهای متفاوتی روانه بازار کند.
تبلیغات

سال گذشته در نمایشگاه CES، استارتاپ استرالیاییِ میو اعلام کرد که در حال کار روی روش تازه‌ای برای دنبال کردن فعالیت‌های کاربران است و حالا دستبندهای مجهز به آن فناوری در CES امسال به نمایش درآمده‌اند. 

دستبند سلامت Mio Slice از طریق حسگر اپتیکال ضربان قلب‌سنج، فعالیت‌های کاربر را رصد می‌کند. حسگر این دستگاه از فناوری به نام امتیاز PAI یا امتیاز فعالیت شخصی هوشمند بهره می‌برد؛ که در آن به جای اینکه قدم‌های برداشته شده یا کالری سوزانده شده، محاسبه شود به روشی بر پایه‌ی تحقیقات نروژی‌ها عمل می‌شود. نروژی‌ها بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۸ تحقیقات گسترده‌ای در زمینه سلامت انجام دادند که در نتیجه‌ی آن ارتباطی بین یک ضربان قلب بالا و بیماری‌های قلبی عروقی کشف شد. PAI در واقع امتیازی است که بر اساس، سن، جنسیت، ضربان قلب و حداکثر ضربان قلب به هر کاربر داده می‌شود. در دستبند سلامت میو به جای اینکه هدف ۱۰ هزار قدمی برایتان تعیین شود، فعالیت‌ها به روشی متفاوت و بر پایه‌ی ضربان قلب تعیین می‌شود؛ به این ترتیب در ورزش‌هایی که در آن‌ها حرکت نمی‌کنید نیز می‌توانید اهدافی را بر پایه‌ی امتیاز PAI تعیین کنید.   

به‌طور مختصر، میو باور دارد که محاسبه‌ی گام‌های برداشته شده یا میزان فعالیت ورزشی به روشی که در حال حاضر دستبندهای سلامت از آن بهره می‌برند، مبهم و غیر صحیح است و بهترین روش برای تحت نظر گرفتن فعالیت‌ها، روش PAI و محاسبه‌ی ضربان قلب است. 

دستبند سلامت میو با قیمت ۱۲۹ دلار و در رنگ‌های متنوع روانه‌ی بازار می‌شود. شرکت میو همچنین اپلیکیشن PAI را برای ساعت‌ هوشمند اپل واچ معرفی کرده است که به کمک حسگر ضربان‌ قلب‌سنج اپل واچ، روش محاسبه‌ی یکسانی را به کار می‌گیرد. قیمت این اپلیکیشن هنوز اعلام نشده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات