جلسه همراه اول با اپراتورهای مجازی برگزار شد

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
همراه اول با ۲۴ شرکتی که موافقت‌نامه اصولی اپراتور مجازی را از رگولاتوری دریافت کرده‌اند، جلسه هم‌اندیشی و مذاکره برگزار کرد.
تبلیغات

همراه اول با ۲۴ شرکتی که موافقت‌نامه اصولی اپراتور مجازی را از رگولاتوری دریافت کرده‌اند، با حضور معاون رگولاتوری و مدیران این شرکت جلسه هم‌اندیشی و مذاکره برگزار کرد.

حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این دیدار اعلام کرد: «با توجه به شرایط خاص همراه اول و صنعت مخابرات کشور، اپراتور اول معیارهای خاص خود را در زمینه انتخاب شرکت همکار دارد تا این همکاری بتواند به بهترین شکل، مکمل همراه اول در توسعه خدمات باشد. هم اپراتورها و هم اپراتورهای مجازی چالش‌های زیادی در این زمینه دارند. با حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها و اپراتورهای مجازی، شرایط به سمت توسعه بازار، ایجاد اشتغال و نشاط بازار صنعت مخابرات می‌رود.»

یاسر رضاخواه مدیرکل فروش سازمانی همراه اول نیز در این دیدار با اشاره به اینکه راه اندازی اپراتورهای مجازی ۳ بازیگر اصلی دارد، گفت: «رگولاتوری با هدف ایجاد رقابت سالم، اپراتورها به عنوان توسعه‌دهندگان بازار و اپراتورهای مجازی با هدف ورود به بازار و کسب درآمد، در این حوزه حضور فعال دارند که تنظیم روابط بین این گروه‌ها، بسیار مهم است.»

او افزود: «در بازار ایران صوت و پیامک در مرحله بلوغ است و فعالیت‌ها در حوزه دیتا هنوز در مرحله نوزادی است. موفقیت در صورتی محقق می‌شود که اپراتورهای مجازی با ایجاد ارزش افزوده و سرویس‌های جدیدی که تاکنون وجود نداشته، در بازار تحول ایجاد کنند.»

صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی ‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری نیز در این دیدار بیان کرد: «هدف رگولاتوری این است که رقابت بیشتری ایجاد کند. در این زمینه اپراتورهای مجازی باید بتوانند بازارهای جدید خلق کنند.»

پراتور مجازی موبایل (Mobile Virtual Network Operator) در اصل اجازه راه‌اندازی شبکه جدید موبایل و نصب تجهیزات شبکه تلفن همراه ندارد و باید با عقد قرارداد همکاری از شبکه و تجهیزات اپراتور تلفن همراه (Mobile Network Operator) (یا همان اپراتور اصلی) استفاده کند. بدین ترتیب اپراتور مجازی می‌تواند مشتری، سرویس پشتیبانی، مرکز تماس، بسته‌ها و تعرفه‌ها، برند تجاری و همچنین دفاتر فروش خاص خود را داشته باشد.

شاید شما نیز بخواهید بدانید اپراتور مجازی چیست و با اپراتور اصلی تلفن همراه چه تفاوتی می‌کند؟ برای پی بردن به این موضوع می‌توانید مقاله‌ای با همین موضوع را در زومیت مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات