فیس بوک در حال آزمایش قابلیت جدید برای افزایش گفتگوها در اپلیکیشن خود است

یک‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فیس‌بوک به عنوان پرطرفدارترین شبکه‌ی اجتماعی جهان، همواره تلاش می‌کند تا قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران بی‌شمار خود عرضه کند و آنها را بیش از پیش به استفاده از سرویس‌های متنوعش جذب کند. این شرکت به تازگی در حال آزمایش قابلیت جدید در پروفایل کاربران در اپلیکیشن‌ خود است تا آنها را به گفتگوی بیشتر با دوستان ترغیب کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فیس‌بوک برای ایجاد قابلیت‌های جدید و علاقمند کردن هر چه بیشتر کاربران خود به استفاده از سرویس‌ها، فضایی رقابتی بین شرکت‌ها ایجاد کرده و علاوه بر آن، از ایده‌های دیگران نیز الهام می‌گیرد. چندی پیش قابلیت Stories شبیه به اسنپ‌چت، در اینستاگرام عرضه شد و اکنون نیز خبر از ارائه‌ی قابلیتی جدید شبیه به قابلیت‌های توییتر در اپلیکیشن فیس‌بوک منتشر شده است.

قابلیت جدیدی که فیس‌بوک در حال آزمایش آن است، با عبارت "What friends are talking about" معرفی شده که هدف از آن ترغیب کاربران به افزایش گفتگوها است. این قابلیت، تعدادی از پست‌های اخیر دوستان را جمع‌آوری می‌کند و در بالای فید کاربر به او نشان می‌دهد. در زیر متن پست، برخی از کامنت‌های فرستاده شده برای آن پست نیز نمایش داده خواهند شد. این قابلیت شباهت زیادی به قابلیت توییتر دارد که توییت‌های افرادی که کاربر آنها را بیشتر دنبال می‌کند، در بالای توییت‌های دیگر به نمایش می‌گذارد.

اپلیکیشن فیسبوک

از لحاظ طراحی کاربری در این قابلیت جدید، دقت زیادی شده و این پست‌های جدید فضای کمی از صفحه‌ی کاربر (در حد یک پست تصویری) را اشغال می‌کنند. قابلیت جدید در حال حاضر تنها برای تعداد محدودی از کاربران عرضه شده و در حال حاضر تنها در اپلیکیشن اندروید فیس‌بوک قابل مشاهده شده است. البته پیش‌بینی می‌شود که آزمایش این قابلیت در پلتفرم‌های دیگر نیز به زودی شروع شوند. فیس‌بوک این امکان جدید را در کنار الگوریتم جدید فید خود آزمایش می‌کند. این شرکت ادعا کرده که الگوریتم جدید، محتواهای اطلاعاتی بیشتری را به کاربر نشان می‌دهد. قابلیت دیگری که در حال آزمایش شدن است، پخش ویدیوی همراه با صدا به صورت خودکار در پروفایل کاربران است.

در مورد این که قابلیت جدید نهایی خواهد شد یا خیر، نمی‌توان پیش‌بینی خاصی انجام داد. اما سوال اصلی این است که فیس‌بوک چگونه می‌خواهد دوستانی که کاربر ارتباط بیشتری با آنها دارد را شناسایی کند یا به بیان دیگر، پست‌های کدام دوست در بالای فید به نمایش در خواهند آمد؟ کارشناسان معتقدند استفاده از آمارها و اطلاعات کاربران در اپلیکیشن‌های مسنجر و واتس‌اپ، راه حل فیس‌بوک برای این قضیه است. فیس‌بوک تابستان امسال اعلام کرد که قصد دارد اطلاعات و محتواهای دوستان و خانواده را با اولویت بیشتری نسبت به محتوای شرکت‌ها و صفحات عمومی به نمایش بگذارد. این قابلیت جدید می‌تواند قدم اول این شرکت در رسیدن به این هدف باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات