گیر اس 3 سامسونگ مجهز به پردازنده اکسینوس 7270 است

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
دیروز در طی مراسمی در حاشیه‌ی نمایشگاه IFA 2016 برلین، شرکت سامسونگ از جدیدترین ساعت هوشمند خود تحت عنوان گیر اس 3 (Gear S3) رونمایی کرد. این شرکت هیچ اطلاعاتی درباره‌ی پردازنده‌ی گیر اس 3 فاش نکرد. اما طبق گزارش‌های به دست آمده، قدرت پردازشی ساعت هوشمند یاد شده به وسیله‌ی پردازنده‌ی اکسینوس 7270 تامین می‌شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

بالاخره پس از افشاگری‌ها و شایعه‌های مختلف، ساعت هوشمند گیر اس 3 سامسونگ دیروز در حاشیه‌ی نمایشگاه ایفا 2016 برلین معرفی شد. این مدل جدید در مقایسه با گیر اس 2، با تغییرات مختلفی همراه شده است. با وجود این که سامسونگ در جریان مراسم رونمایی، اشتیاق زیادی درباره‌ی توضیح دادن جزئیات گیر S3 داشت اما هیچ صحبتی در مورد تراشه‌ی سیستم روی یک چیپ (SoC) آن نکرد. خوشبختانه به لطف وب‌سایت فناوری AnandTech جزئیات پردازنده‌ی آن کشف شده است.

طبق اطلاعات جدید، گیر اس 3 مجهز به پردازنده‌ی Exynos 7270 سیستم روی یک چیپ بوده که شامل دو هسته‌ی پردازشی کلاک شده در فرکانس ۱ گیگاهرتزی است. پردازنده‌ی سیستم روی یک چیپ اکسینوس 7270 فعلا رقیب جدیدی بوده و هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد مشخصات و قابلیت‌های آن در دسترس نیست. با این حال، طبق اظهارات منبع منتشر کننده‌ی این اطلاعات، بر خلاف اکسینوس 3250 گیر S2، اکسینوس 7270 دارای لیتوگرافی ۲۸ نانومتری است. به این ترتیب، احتمال این که تفاوت اصلی میان اکسینوس 3250 و اکسینوس 7270 در نوع هسته‌های استفاده شده در تراشه باشد، دور از تصور نیست. اکسینوس 3250 مبتنی‌بر معماری Cortex A7 است؛ بنابراین احتمال بهره‌مندی از معماری Cortex A35 یا Cortex A53 در اکسینوس 7270 وجود دارد. گیر اس 3 سامسونگ مجهز به باتری ۳۸۰ ملی آمپر ساعتی بوده و گفته می‌شود که با وجود قابلیت نمایشگر همیشه روشن فعال، طول عمر ۳ الی ۴ روزه خواهد داشت. بنابراین حداقل در اولین نگاه می‌توان گفت که این تغییرات می‌تواند باعث استقلال بهتر یک دستگاه هوشمند پوشیدنی شود.

همان‌طور که در ویدیو نگاه نزدیک به گیر اس 3 مشاهده کردید، طراحی ظاهری این ساعت هوشمند تکامل یافته و نسبت به قبل احساس بهتری را به کاربر منتقل می‌کند. صفحه نمایش سوپر AMOLED دایره‌ای شکل ۱.۳ اینچی گیر S3 به وسیله‌ی گوریلا گلس +SR شرکت کورنینگ محافظت شده و علاوه بر قابلیت کنترل از طریق صفحه‌ی لمسی، با استفاده از صفحه‌ی دوار هم قابل کنترل است. همچنین، این ساعت از قبلیت‌های LTE ،A-GPS ،GPS + GLONASS ،Bluetooth 4.2 ،NFC ،Wi-Fi 802.11 b/g/n پشتیبانی کرده و حتی مجهز به فناوری انتقال امن مغناطیسی (MST) برای پشتیبانی از سامانه‌ی پرداخت سامسونگ است.

گیر S3 سامسونگ
گیر S3 سامسونگ
گیر S3 سامسونگ
گیر S3 سامسونگ

نظر شما عزیزان درباره‌ی گیر اس 3 سامسونگ چیست؟ آیا می‌تواند جایگزین ساعت‌های غیر هوشمند شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات