برنامه استون مارتین برای صده دوم فعالیت خود؛ تولید هفت خودرو در هفت سال

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
زمان زیادی از تولد ۱۰۰ سالگی استون مارتین نمی گذرد؛ ۱۰۰ سالی که بسیار پرفراز و نشیب بود. حال استون مارتین با تدوین برنامه‌ای قصد دارد صده‌ی دوم فعالیت خود را هدفمند آغاز کند و برای تولید هفت دستگاه خودرو طی هفت سال آینده برنامه‌ریزی کرده که DB11 اولین نمونه از این هفت محصول جدید است. برای آشنایی بیشتر با برنامه‌های استون مارتین، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدیر عامل شرکت استون مارتین، اندی پالمر که پیش‌تر زیر نظر کارلوس گوسن (مدیر فعلی گروه خودروسازی نیسان-رنو) کار می‌کرده، در اکتبر ۲۰۱۴ به استون مارتین ملحق شد. وی ۲۳ سال در شرکت نیسان مشغول به کار بود و حال با تجربه‌ی بالای خود قصد دارد استون مارتین را به روز‌های اوج بازگرداند. باید دید پالمر چه برنامه‌ای برای این خودروساز انگلیسی که خودروهای اسپرت آن همواره حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند، دارد؛ خودروسازی که از تاریخ تاسیس چندین بار تا ورشکستگی پیش رفته و همواره در طول فعالیت خود رقابت نزدیکی با فراری، پورشه و بنتلی داشته است.

پالمر در تشریح برنامه‌های جدید استون مارتین گفت: «دو سال گذشته چالش اصلی ما نجات شرکت بود، که چگونه خودروهای خود را تا زمانی که توسعه‌ی DB11 به پایان برسد، بفروشیم و چگونه سهامداران را برای سرمایه‌گذاری روی خط تولید جدید مجاب کنیم. بخشی از این برنامه‌ی نجات شامل معرفی خودرو شاخصی مانند ولکان و ابرخودروی AM-RB 001 بود که با همکاری آدریان نیووی و تیم فرمول یک ردبول در حال ساخت است. حال پس از اینکه DB11 وارد نمایشگاه‌های استون مارتین شد، برنامه اصلی ما، تمرکز روی تولید و توسعه‌ی خودروهای معمولی و رده‌پایین (البته در قیاس یا DB11) است.»

آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون

DB11 اولین خودرو از هفت محصول جدید استون مارتین است که پالمر برنامه‌ی تولید آن را برای هفت سال آینده تدوین نموده است. وی در خصوص خودروهای آینده‌ی این شرکت گفت که سرمایه‌‌گذاری برای ۴ خودروی دیگر صورت گرفته و در حال طی مراحل طراحی و توسعه‌ آن‌ها هستند.

پروژه‌ی DB11 بخش زیادی از سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد زیرا بسیاری از زیر ساخت‌های این خودرو در خودروهای آینده‌ی این شرکت نیز استفاده خواهد شد. در طول دو تا سه سال آینده با ارائه‌ی ونکوئیش و ونتیج جدید، اجزای سازه، پیشرانه و ساختار الکتریکی که توسط دایملر طراحی شده با این خودروها مشترک خواهند بود. ونتیج به پیشرانه‌ی ۴ لیتری توربوشارژ، V-8 AMG مجهز خواهد شد.

از DB11 به عنوان هسته‌ی اصلی استراتژی استون مارتین یاد می‌شود. حرکت بعدی که پالمر با نام "فاز توسعه" از آن نام می‌برد، تولید کراس اوور DBX است که در کارخانه‌ی جدید مستقر در ولز تولید خواهد شد.

DBX قرار است یک کراس اوور چهار در باشد و اولین خودروی هیبریدی استون مارتین خواهد بود که موتور الکتریکی آن چرخ‌های جلو را می‌چرخاند. پالمر معتقد است که DBX برای استون مارتین همان کاری را خواهد کرد که کاین برای پورشه کرد؛ ایجاد منابع مالی و گردش پولی بالا برای طراحی مدل‌های جدید. برآورد فروش این خودرو ۷۰۰۰ دستگاه در سال است؛ این عدد برابر با تعداد کل خودروهایی است که استون مارتین در یک سال می‌فروشد.

آستون
آستون
آستون
آستون

پالمر ۳ خودروی دیگر نیز در لیست کارهای پیش روی خود دارد. دو خودروی سدان با برند لاگوندا (Lagonda) تولید خواهد شد. احتمالا نسخه‌ای از این سدان با نام  لاگوندا ترف (Lagonda Taraf) با تولید محدود عرضه خواهد شد که خودرویی سطح بالا محسوب می‌شود واندازه‌ای درحدود میباخ S600 دارد. مانند DBX خودروهای سری لاگوندا نیز دارای سیستم قوای محرکه‌ی هیبریدی خواهند بود. پالمر در این خصوص گفت: «هیبریدی کردن خودروها از نظر من یک ضرورت است.»

آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون
آستون

برنامه‌ی نهایی استون مارتین طراحی خودروهای اسپرت با پیشرانه‌ی کم‌حجم و توان کمتر نسبت به پرچمدار این شرکت است تا با فراری ۴۸۸ و مک‌لارن ۶۷۵ رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات