پردازنده‌ رویت شده در Zauba احتمالا نسل دوم اسنپدراگون ۶۵۲ است

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات جدید به دست آمده از وب‌سایت Zauba به وارد شدن تعدادی پردازنده‌ی شرکت کوالکام به هند اشار دارد. این پردازنده‌ها به احتمال فراوان نسل دوم پردازنده‌های میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ باشند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اسنپدارگون ۶۵۲ پردازنده‌ای میان‌رده به شمار می‌رود و گوشی‌هایی همچون گلکسی A9 (۲۰۱۶)، اوپو R9 پلاس، آلکاتل Idol 4s و ال‌جی G5 SE از آن بهره می‌برند. کوالکام در اسنپدراگون ۶۵۲ از هشت هسته استفاده کرده است، چهار هسته‌ی قدرتمند ARM Cortex-A72 در کنار چهار هسته‌ی کم‌مصرف‌ Cortex-A53 این هشت هسته را تشکیل می‌دهند. استفاده از Cortex-A72 مصرف این پردازنده را نسبت به پردازنده‌های پیشین کاهش داده بود با این حال به نظر می‌رسد کوالکام در حال آماده‌سازی نسل دوم این پردازنده است.

ثبت شدن ورود پردازنده‌هایی از آمریکا به هند در وب‌سایت صادرات و واردات Zauba احتمال عرضه‌ی نسل دوم اسنپدراگون ۶۵۲ را قوت بخشیده است. به احتمال فراوان نسل دوم اسنپدراگون ۶۵۲ نیز یک پردازنده هشت هسته‌ای باشد که چهار هسته‌ی آن با فرکانس ۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر آن با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی ۶۲۱ مگاهرتزی در کنار پشتیبانی از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و ۸ گیگابایت رم DDR4 از جمله مشخصات دیگر این نسل خواهد بود.

نسل دوم اسنپدارگون ۶۵۲

هفته‌ی گذشته ۵۸ واحد پردازنده برای انجام تست‌ از آمریکا وارد هندوستان شده است. وب‌سایت Zauba ارزش هر کدام از این پردازنده‌های وارد شده را تقریبا ۵۱ دلار آمریکا اعلام کرده است. این پردازنده‌ها با نام MSM8976SG لیست شده‌اند، این در حالی است که اسنپدراگون ۶۵۲ را با شماره مدل MSM8976 می‌شناسیم. پسوند SG در شماره مدل پردازنده‌های جدید لیست شده به احتمال فراوان به نسل دوم (second generation) بودن آن‌ها اشاره دارد. هنوز هیج اطلاعاتی از زمان معرفی MSM8976SG در دست نیست ولی به مرحله تست رسیدن آن نشان از در راه بودن این پردازنده‌های میان‌رده دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات