بی ام و پیشرانه‌ های هشت سیلندر جگوار را تامین می کند

زمان زیادی از معرفی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر سوپرشارژ شده‌ی جگوار-لندروور می‌گذرد و این شرکت باید به فکر جایگزینی برای آن باشد. طبق اخبار منتشر شده، این شرکت انگلیسی برای این امر، از بی‌ام‌و و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربو آن بهره خواهد برد. با زومیت همراه باشید.

پس از سال‌ها استفاده از پیشرانه‌های قدیمی که پیش‌تر توسط فورد طراحی شده‌اند، جگوار-لندروور تصمیم به استفاده از پیشرانه‌های جدید گرفتند. این شرکت خودروسازی مطرح انگلیسی سری جدید پیشرانه‌های خود را معرفی کرد. برای نمونه‌های چهار سیلندر از خانواده‌ی ماژولار اینجنیوم استفاده خواهد کرد و پیشرانه‌‌های ۶ سیلندر خورجینی سوپرشارژ را نیز جایگزین نمونه‌های خطی موجود خواهد کرد. اما این شرکت چه برنامه‌ای برای پیشرانه‌های هشت سیلندر توانمند خود با غرش‌های جذاب دارد؟

طبق برخی از گزارشات منتشر شده جگوار-لندروور از پیشرانه‌های V8‌ توئین توربو ساخت بی‌ام‌و در محصولات پرچمدار خود استفاده خواهد کرد. در حال حاضر بهترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بی‌ام‌و، مدل N63 با حجم ۴.۴ لیتر و حداکثر توان خروجی ۶۰۰ اسب بخار است که در بعضی از نسخه‌های M5 به کار گرفته شده است. اما ظاهرا بی‌ام‌و قصد توسعه‌ی پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۴ لیتری جدیدی را برای فروش به جگوار-لندروور دارد. 

موتور 8 سیلندر

جگوار در F-Type SVR از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر اختصاصی توروبوشارژ شده استفاده کرده است که توانایی تولید ۵۷۵ اسب بخار را دارد. اما این پیشرانه مصرف سوخت بسیار بالایی دارد و حتی در صورت کنترل نحوه‌ی رانندگی و در بهترین حالت، به ۱۲ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. پیشرانه‌های توربوشارژ بی‌ام‌و قطعا پاسخ سریع و غرش نمونه‌ی ساخت جگوار را ندارد، اما قطعا مصرف بهینه‌تر و استهلاک کمتری برای مالک خود به ارمغان خواهد آورد.

با توجه به شرایط خودروسازی و تمایل شرکت‌های فعال در این صنعت به استفاده از پیشرانه‌های کوچک و کم‌مصرف، پیشرانه‌های V8 در خطر انقراض قرار دارند و تعامل خودروسازان با یکدیگر برای نجات آن‌‌ها ضروری است. جگوار-لندروور چاره‌ای جز استفاده از نمونه‌ی بروزتر و کنار گذاشتن پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژ شده‌ی خود ندارد؛ اما توسعه‌ی کامل یک پیشرانه‌، به خصوص از نوع V8، صرفه‌ی اقتصادی برای این شرکت نخواهد داشت. به همین دلیل همکاری با بی‌ام‌و که سال‌ها برنده‌ی جایزه‌ی بهترین پیشرانه‌ی سال در این کلاس حجمی بوده، بهترین راه‌حل موجود است. جگوار-لندروور هنوز در خصوص این دسته از اخبار واکنش نشان نداده‌اند. 

منبع roadandtrack

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید