پبل ساعت های هوشمند Pebble 2 و Pebble Time 2 را با سنسور ضربان سنج معرفی کرد

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
مطالعه 4 دقیقه
سه سال پس از عرضه‌ی اولین نسل از ساعت هوشمند پبل که از دل یک پروژه‌ی کیک استارتر راهی بازار شد، حال این کمپانی نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را راهی بازار کرد. Pebble 2 و Pebble Time 2 را باید نسل جدید ساعت هوشمند این کمپانی خواند که با قابلیت‌های جدید سسنور ضربان‌سنج و در اختیار داشتن ویژگی‌های نسل پیشین رونمایی شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سه سال از زمانی‌که پبل فروش اولین نسل از ساعت هوشمند خود را به‌عنوان یک استارتاپ آغاز کرد، می‌گذرد. این کمپانی دقایقی پیش نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را با نام پبل ۲ و پبل تایم ۲ رونمایی کرد. از جمله‌ی قابلیت‌های درخور نسل جدید این ساعت‌های هوشمند، می‌توان به حسگر ضربان‌سنج اشاره کرد.

پبل اعلام کرده که حسگر ضربان‌سنج را به این علت در ساعت هوشمندش قرار داده که قابلیت‌های مرتبط با سنجش سلامتی به رکن سوم پوشیدنی‌ها و مخصوصا ساعت‌های هوشمند تبدیل شده است. این استارتاپ، قابلیت نمایش اعلانیه‌ها و همچنین امکان ایجاد ارتباط ساده را ارکان اول و دوم ساعت‌های هوشمند خوانده است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اضافه کردن حسگر ضربان‌سنج یک ویژگی خارق‌العاده برای این ساعت هوشمند نیست و اگر پبل در نظر دارد تا در برابر رقبای بزرگ به فروش محصولاتش بپردازد، باید ویژگی‌های جدید و خلاقانه‌ی دیگری را نیز روی محصولاتش قرار دهد.

پبل 2 و پبل تایم 2

پبل ۲ با ضخامت و وزن کمتر در مقایسه با نسل اول این ساعت هوشمند راهی بازار شده است. این ساعت از همان نمایشگر سیاه و سفید پیشین بهره می‌برد؛ با این تفاوت که روکش کشیده شده روی نمایشگر به‌جای اینکه همچون نسل اول پلاستیکی باشد، از شیشه‌ی گوریلا گلس انتخاب شده است. در کنار حسگر ضربان‌سنج تعبیه شده روی پبل ۲، باید به اضافه شدن میکرفون روی این ساعت هوشمند نیز اشاره کرد که در نسل اول وجود نداشت.

در کنار پبل ۲، این کمپانی پبل تایم ۲ را نیز معرفی کرده که می‌توان آن را جایگزینی برای پبل تایم و پبل تایم استیل خواند. پبل تولید نسل اول پبل تایم را که شامل دو نسخه می‌شود، متوقف کرده و از این پس تنها شاهد عرضه‌ی پبل تایم ۲ به بازار خواهیم بود. پبل تایم ۲ با استفاده از استیل ساخته شده و نمایشگر آن نیز حاشیه‌ی بسیار باریکی در مقایسه با نسل پیشین دارد. فضای اختصاص یافته به نمایشگر روی پنل اصلی این ساعت هوشمند در مقایسه با نسل پیشین ۵۰ درصد بیشتر شده است. هر دو ساعت هوشمند پبل ۲ و پبل تایم ۲ از وجود روکش ضد خش و همچنین مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۳۰ متری بهره می‌برند.

همچون نسل گذشته، عمر باتری را باید مهم‌ترین ویژگی ساعت‌های هوشمند پبل خواند. پبل ۲ دارای عمر باتری قریب به یک هفته است؛ حال آنکه پبل تایم ۲ با یک بار شارژ می‌تواند تا ۱۰ روز توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد که البته در این ۱۰ روز می‌توان از حسگر ضربان‌سنج و میکروفون تعبیه شده نیز به‌صورت متناوب استفاده کرد.

پبل برای ساعت‌های هوشمند جدید خود فریمورک اپلیکیشن جدیدی را نیز با نام Action توسعه داده که برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های کاربردی طراحی شده است. با فشردن کلید فیزیکی بالای ساعت، آیکن‌های اپلیکیشن‌های نظیر اوبر، اپلیکیشن پیام‌رسان یا هر آیکنی که توسعه‌دهندگان برای دسترسی سریع در Pebble OS در نظر بگیرند، قابل استفاده است.

پبل تایم 2

هر دو ساعت هوشمند پبل ۲ و پبل تایم ۲ از امروز در کیک استارتر برای فروش در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. قیمت پبل ۲ برای عرضه در ماه سپتامبر، ۹۹ دلار تعیین شده است. پبل تایم ۲ نیز با برچسب قیمت ۱۶۹ دلاری در نوامبر سال جاری میلادی به دست خریدارانش خواهد رسید.

نسل جدید ساعت‌های هوشمند پبل با طراحی بهتر راهی بازار شده‌اند. هرچند ورود این کمپانی به حوزه‌ی سلامتی را باید کمی دیر خواند؛ چراکه کمپانی‌های متعددی وارد این حوزه شده و دستبندهای سلامتی را با قابلیت ثبت ضربان قلب کاربران به بازار عرضه کرده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اریک میگووسکی، مدیر ارشد و موسس پبل، این کمپانی در سه سال اخیر بیش از ۱.۸ میلیون دستگاه ساعت هوشمند به فروش رسانده است که در مقایسه با فروش محصولات دیگری نظیر پوشیدنی‌های شیائومی یا اپل واچ، آمار چندان چشم‌گیری نیست. از ۱.۸ میلیون دستگاه ساعت هوشمند به فروش رفته، بخش اعظمی در اختیار پبل ۱ است.

پبل تایم 2

میگووسکی با اشاره به ۱.۸ میلیون دستگاه ساعت هوشمند پبل به فروش رفته، این آمار را بسیار بالاتر از تعداد ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید ور خوانده که تا به امروز راهی بازار شده است. وی در مورد محصولات پبل چنین اظهارنظر کرده است:

محصولات پبل ارزان‌قیمت بوده و بسیار جالب هستند؛ در برخی موارد کاربران بیش از یک ساعت هوشمند پبل را خریداری کرده‌اند که به دلیل در دسترس بودن این محصولات از نظر قیمت است. ما در این حوزه از بازار، بسیار راحت هستیم.

نظر شما در مورد ساعت‌های هوشمند جدید پبل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات