مایکروسافت امتیاز گوشی های کلاسیک نوکیا را به فاکسکان واگذار می کند

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بخش موبایل کمپانی مایکرو‌سافت شرایط خوبی ندارد و فروش گوشی‌های این شرکت در حال کاهش است. بر اساس جدید‌ترین شایعات، این کمپانی قصد دارد بخش گوشی‌های کلاسیک خود را واگذار کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که این روزها مایکرو‌سافت علاقه‌‌ی کمتری به بخش موبایل خود نشان می‌دهد و کاهش فروش زیادی را در این بخش تجربه کرده است.

بر اساس شایعات جدیدی که در سایت چینی VTech منتشر شده است، مایکروسافت قصد دارد بخش فیچرفون‌های خود را که در سه ماهه نخست امسال تنها ۱۵ میلیون گوشی فروخته است ، تعطیل کند و لیسانس برند نوکیا را به Foxconn بفروشد. مایکرو‌سافت امتیاز این برند را تا سال ۲۰۲۴ در اختیار دارد.

همچنین توسط سایت VTech اعلام شده که کمپانی مایکرو‌سافت دیگر بخش‌های موبایل خود (مربوط به گوشی‌های هوشمند لومیا) را در اختیار تیم Surface خود قرار می‌دهد و احتمالاً ۵۰ درصد نیرو‌های این بخش را اخراج خواهد کرد. این بخش از زمان فروش به مایکرو‌سافت در سال ۲۰۱۴ تا کنون ۱۸۰۰۰ نفر نیروی اخراجی داشته است.

گرچه ما آشنایی با اطلاعات موجود در سایت VTech نداریم اما در چنین شایعاتی، هیچ اتفاقی غافلگیر‌کننده نیست. مایکرو‌سافت تأکید زیادی بر کسب و کار شرکت‌های OEM دارد و بیش از آن که به بخش مشتریان ویندوز موبایل توجه کند، به بخش قطعات و کسب‌و‌کار ویندوز موبایلی توجه دارد.

نظر شما در ارتباط با این خبر چیست؟ آیا از کاربران گوشی‌های مایکروسافت یا نوکیا هستید؟ به نظر شما این حرکت مایکرو‌سافت چه تأثیراتی بر بازار موبایل خواهد گذاشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات