جگوار و ۱۳ نکته‌ ای که درباره آن نمی‌ دانستید

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
مطالعه 7 دقیقه
از استفاده از پرِ شترمرغ در فرآیند رنگ کردن تا ساخت احتمالا بهترین اتاق تعاملی چند رسانه‌ای طراحی در جهان؛ در ادامه به ۱۳ نکته‌ی بسیار جالب اشاره خواهیم کرد که درباره‌ی شرکت خودروسازی مطرح جگوار نمی‌دانستید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آقای ویلیام لیونز بنیان‌گذار کمپانی جگوار در ۲۳ مارچ سال ۱۹۴۵ در ارتباط با تغییر نام کمپانی Swallow Sidecar به Jaguar Cars گفت: « نامِ جگوار، نامی شاخص و برجسته است و نباید آن را با هیچ نام مشابه خارجی دیگری مرتبط دانست یا اشتباه گرفت.»

چه آن را Jag-wawr بخوانید (بهتر است اصلا به این نام نخوانید) یا Jag-you-are (که ظاهرا این میتواند قابل قبول باشد)، باید کمی درباره‌ی تاریخچه‌ی این شرکت باسابقه و مطرح بدانید؛ البته احتمال دارد درباره‌ی کارهای عجیب و غریب و همواره خاصی که از آغاز تا به امروز در این شرکت صورت گرفته است اطلاعات چندانی نداشته باشید.

۱. آزمایش تأثیر شرایط جوی بر جگوار کاملا در هوای سرد انجام میشود

برای اطمینان از روشن شدن خودرو حتی در مکانی مثل سیبری، مهندسان خودرویی مانند مدل XF را در فریزری با دمای ۴۰- درجه به مدت ۱۲ ساعت می گذارند. سپس آن را در داخل یک تونل باد قرار می دهند که در آن خودرو با سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و رگبارهای مصنوعی تولیدشده به همراه باد با سرمای ۰ درجه و آبی بسیار سرد روی بدنه خودرو پاشیده می‌شوند.

۲. بدنهی این خودرو برای تست صدا و لرزش بر روی سرعت صوت (۱۲۳۲ کیلومتر در ساعت) طراحی و تست می‌شود!

آیا می توانید تصور کنید که وسیله‌ای با سرعت صوت روی زمین حرکت کند و چیزی جز یک موشک چرخدار نباشد؟ قطعا خیر. برایتان حتما جذاب است اگر بدانید از بدنه و اجزای خودروهای جدید جگوار تا مرز شکستن دیوار صوتی، هیچ صدای اضافی و آزار دهنده‌ای تولید نمی‌شود.

۳. متخصصان چرم درانتخاب آن، سختگیرتر از آن هستند که تصور میکنید

در مدل XJ جگوار از پوست گاوهای نر اسکاتلندی استفاده شد و جالب است بدانید که هرگز از گاوهایی که امکان باردار شدن داشتند، یا پیش‌تر زایمان کرده‌اند، استفاده نشده است. در ارتفاعات اسکاتلند بیماری‌های همه‌گیر و پشه‌هایی که بخواهند به پوست گاوها آسیب وارد کنند، کمتر خواهد بود. این گاوهای نر در مناطقی بدون هرگونه سیم‌ خاردار نگهداری می شوند تا کمترین صدمه‌ای به پوستشان وارد نشود؛ هم‌چنین در زمستان‌های سرد، گاوها را در فضای سربسته نگهداری می‌کنند.

۴. زمانی که چرم مورد نظر خود را بیابند، نهایت دقت در بهره‌وری از آن را خواهند کرد

پوست شکم و گردن در واقع همان چیزی است که در داشبورد و درها مورد استفاده قرار می گیرد چرا که پوستی بسیار نرم است. بخش مربوط به ستون فقرات به مراتب سفت‌تر است و در نتیجه برای صندلی مورد استفاده قرار می گیرد.

۵. جگوار بهترین خدمتکارها را در جهان دارد

وقتی جگوار خودروهایش را در ترن های مخصوصی بار می زند، از رانندگانی استفاده می کند که به شکل دیوانه واری با دقت هستند و حواسشان است که کمربند نبندند و یا کمربندشان سگک نداشته باشد و حتی حلقه های فلزی کفشهای خود را نیز از آن جدا می کنند تا مبادا به چیزی خراشی وارد شود. از طرفی هرگز به بدنه ی بیرونی خودرو دست نمی زنند و تنها زیپ کاور صنعتی خودرو را باز و بسته می کنند.

۶. تبلیغ بازرگانی که آنها برای «فینال فوتبال آمریکایی» ساختهاند از آنچه که هست باشکوهتر و قهرمانانهتر به نظر میرسد

درست است، این Ben Kingsley است، اما دست‌هایی از ۵۵ نوازنده در ارکستر سمفونی لندن را هم نشان می دهد که موسیقی را می نوازند که اختصاصا برای این مناسبت ساخته شده است . تمامی رانندگی‌های این تبلیغ را Ben Collins یا همان استیگ سابق در برنامه‌ی تاپ‌گیر انجام داده است.

۷. فردی که مدل XF را طراحی کرد یک راکاستار است!

"وین برگرز" خودش یک گروه متال به نام Scattering Ashes دارد. او گیتار Les Paul (گیتاریست افسانه‌ای سبک جَز و بلوز) را خریده و زمانی که درگیر طراحی مدل‌های آتی جگوار نیست برخی اوقات سرپرستی تمرینات گروه را به عهده می گیرد.

۸. وین (طراح) در اتاق واقعیت مجازی کار میکند. این اتاقک عالیتر از آن چیزی است که به نظر میآید

هشت پروژکتور 4K، که دو جفت از آن‌ها در سه دیوار و سقف نصب شده‌اند، مدل‌های سه بعدی از قطعات و طرح‌هایی را نشان می‌دهند که طراحان می‌توانند در اطراف آن‌ها قدم بزنند و در توسعه‌ی طرح‌های خود از این امکانات بهره ببرند.

۹. برای تولید XJR بیش از ۴۳۰۰۰ نقشه طراحی شد

شاید این رقم خیلی زیاد به نظر برسد، که واقعا هم همینطور است. وقتی به منابعی که برای تبدیل هر یک از این نقشه‌ها به مدل‌های سه بعدی یا ساخت مدل خاک رُسی آن فکر کنید، متوجه خواهید شد که چقدر زمان، پول و انرژی برای آن طراحی این خودرو صرف شده است.

۱۰. راز یک رنگ عالی؟ شترمرغ

این مسئله حقیقت دارد! پیش از رنگ زدن خودرو با استفاده از پرهای یونیزه شده‌ی شترمرغ، کل سطوح فلزی خودرو پاک می‌شود چرا که آنها می‌توانند به طور مختصر، بارِ الکترواستاتیک را روی بدنه‌ی خودرو ایجاد کنند؛ این بدان معنا است که بدنه‌ی خودرو، در حد فاصل مرحله‌ی پاکسازی نهایی و مرحله‌ی نقاشی، ذرات گرد و خاک را جذب نمی‌کند.

۱۱. آن‌ها جان سخت ترین باربند دوچرخه دنیا را ساختهاند

این باربند برای خودروی F-type تیم ارتباطاتِ مسابقات دوچرخه‌سواری تور فرانسه ساخته شده بود که هنوز هم بسیار جذاب است.

۱۲. آن‌ها در یکی از شیکترین و گرانقیمتترین هتلهای لندن سالنی مخصوص برای خود دارند

Taj Suites andResidences تنها چند صد متر با کاخ باکینگهام فاصله دارد و این حداقل چیزی است که در مورد این هتل می‌توان گفت. از ویژگی‌های سالن مخصوص جگوار، این است که حدود ۱۸۰۰ مترمربع از شکوه و جلال جگوار را نشان می‌دهد که شامل اتاق ناهارخوری مجللی است. عکس مدل D-Type جگوار نیز به زیبایی این اتاق‌ها افزوده است.

۱۳. مدل کانسپت C-X75  برای شکست رقیبان قدری مانند لافراری و پورشه 918 و مک‌لارن P1 طراحی شده بود

از آغاز، این خودرو طوری طراحی شد تا از بوگاتی ویرون شتاب بیشتری داشته باشد، مصرف سوخت آن بهتر از تویوتا پریوس هایبریدی باشد و دامنه‌ی طی مسافت و شارژدهی موتور الکتریکی آن بیشتر از شورولت ولت باشد.

نظر شما در رابطه با شرکت خودروسازی جگوار چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات