نسخه پیش نمایش اینسایدر ویندوز 10 موبایل با شناسه 14327 برای کاربران Fast Ring عرضه شد

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین بروزرسانی ویندوز 10 موبایل توسط مایکروسافت برای کاربران Fast ring برنامه‌ی ویندوز اینسایدر منتشر شده که شامل رفع چندین باگ و نیز اضافه شدن قابلیت‌های جدید به این سیستم‌عامل است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کاربران Fast ring که در برنامه‌ی اینسایدر ویندوز ثبت‌نام کرده‌اند، همیشه قبل از هر فرد دیگری بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت می‌کنند. کاربران Fast ring می‌خواهند جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل یاد شده به سرعت دریافت کنند که البته چنین نسخه‌هایی معمولا شامل باگ‌ها و مسایل امنیتی دیگری برای این افراد است. اما کاربرانی که در دسته‌ی Slow ring هستند بر خلاف دسته‌ی قبلی، جدیدترین بروزرسانی‌ها را پیش از دیگر کاربران دریافت نمی‌کنند؛ ولی نسخه‌هایی که برای این کاربران عرضه می‌شود، معمولا ثبات و پایداری بهتری داشته و نیز باگ‌های کمتری در بروزرسانی‌های دریافتی آنان نسبت به بروزرسانی‌های دریافتی کاربران Fast ring مشاهده می‌شود.

دیروز مایکروسافت نسخه‌ی ۱۴۳۲۷ پیش‌نمایش کاربران اینسایدر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل خود را برای کاربران Fast ring عرضه کرد. علاوه بر اضافه شدن ابزارهای جدید، قابلیتی به نام Messaging Everywhere (پیام‌رسانی در همه جا) در این بروزرسانی اضافه شده که به افراد اجازه می‌دهد از طریق رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰، بتوانند و با استفاده از گوشی هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل خود، اقدام به ارسال و دریافت پیام‌های متنی کنند. برای استفاده از این قابلیت، کاربران باید در رایانه‌ی خود به حساب کاربری مایکروسافت خود رفته و کلید دوحالته‌ی گزینه‌ی Send texts on all my Windows devices را در حالت فعال قرار دهند. با مراحعه به بخش تنظیمات در اپلیکیشن پیام‌رسان و اجازه به ارسال پیام‌ها از طریق ویندوزفون، این ویژگی فعال می‌شود.

در بروزرسانی جدید مورد بحث، همچنین شاهد اضافه شدن چند زبان دیگر به دستیار صوتی کورتانا هستیم که از جمله می‌توان به اسپانیایی (برای مکزیکو)، پرتغالی (برای برزیل) و فرانسوی (برای کانادا) اشاره کرد. بروزرسانی زبان‌ها فقط شامل اضافه شدن چند کلمه نیست؛ بلکه کاربران در هر منطقه تجربه‌ای منحصربفرد از زبان خاص خود خواهند داشت. اگر در این مناطق زندگی می‌کنید امکان وارد کردن متن از طریق صحبت کردن با کلیک بر روی آیکن میکروفونی که در بالای صفحه‌کلید قرار گرفته نیز وجود دارد.

این بروزرسانی همچنین بسیاری از باگ‌های قبلی گزارش شده را رفع کرده که از جمله می‌توان به رفع ایراد دکمه‌ی قفل/بازکردن قفل دستگاه اشاره کرد که پیش‌تر در صورتی که این دکمه را برای قفل کردن یا باز کردن قفل دستگاه به صورت سریع فشار می‌دادید، دستگاه عملا دیگر نمی‌توانست به دستورات مختلف پاسخ دهد. از دیگر ایراداتی که در با این آپدیت در ویندوز ۱۰ موبایل رفع شده می‌توان به باگی که در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فیسبوک، وی‌چت، Transfer My Data و مرورگر UC وجود داشت اشاره کرد که باعث می‌شد این اپ‌ها از طریق بخش Start یا All Apps برنامه‌ها قابل اجرا نباشند. علاوه بر ویژگی‌های اضافه شده که به آن‌ها اشاره کردیم و رفع باگ‌های مختلف، در این بروزرسانی همچنین امکان اصلاح خودکار کلمات در حین تایپ کردن با کلیک بر روی آن‌ها وجود دارد.

نظر شما در مورد این بروزرسانی چیست؟ به نظر شما مایکروسافت با اضافه کردن چه ویژگی‌هایی می‌تواند به صورت جدی‌تری به رقابت با iOS و اندروید بپردازد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات