کلکسیونی از خودروهای شلبی در یک حراجی عرضه خواهند شد

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جوی مک‌موری یکی از طرفداران کارول شلبی، فرد اسطوره‌ای دنیای خودرو است. این شخص کلکسیونی از خودرو‌های تولید شده‌ی شلبی را در اختیار دارد که در ماه آینده اکثر آن‌ها را به فروش خواهد گذاشت. برای آشنایی با گنجینه‌ی فوق‌العاده‌ی مک‌موری، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مک‌موری به قدری طرفدار اتومبیل‌های مسابقه‌ای و جاودانه‌ی آمریکایی است که مجموعه‌ای بی‌نظیر از فوق‌العاده‌ترین خودرو‌های شلبی که تا به امروز تولید شده‌اند را در اختیار دارد. وی اکثر خودرو‌های موجود در مجموعه‌ی فوق‌العاده‌ی خود را که بیش از یک دهه پیش خریداری شده‌ است، را در یک حراجی به نام Mecum Auction’s Spring Classic که در ماه آینده در ایندیاناپلیس ایالات متحده برگزار خواهد شد، به فروش خواهد گذاشت.

جوی مک‌موری ۱۷ خودروی خویش را که دنیایی از تاریخ اتومبیل‌رانی و مسابقات را به همراه دارند به حراج خواهد گذاشت. تمامی خودرو‌های به نمایش در‌آمده توسط وی در نوع خود بی‌نظیر هستند؛ اما دو خودرو خاص بیش از بقیه چشم علاقمندان شلبی را به خود جلب کرده‌اند.

 شلبی افسانه‌ای GT350 مدل ۱۹۶۵ که ۴۱مین خودروی ساخته شده از این مدل است و شلبی کبری ۴۲۷ اسطوره‌ای که از سال تولیدش (۱۹۶۷) تا به امروز تنها ۳۲۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشته و اولین خودروی ساخته شده از تعداد ۳۵۰ دستگاه تولیدی آن است.

اکثر خودروهای کلاسیکی که توسط شلبی ساخته و یا توسعه داده شده‌اند را می‌توان در این لیست زیر دید:

  • گریفیث سری ۲۰۰ مدل ۱۹۶۵ 
  •  سان‌بیم Tiger Mk II روباز مدل ۱۹۶۷
  •  یکی از تنها ۳۵ دستگاه شلبی GT350 مجهز به سوپرشارژر Paxton مدل ۱۹۶۷
  •  شلبی GT500KR convertible مدل ۱۹۶۸
  •  فورد Boss 302 Kar Kraft Trans Am مسابقه‌ای مدل ۱۹۷۰
  •  شلبی سری 1roadster مدل ۱۹۹۹

پیشنهادات فروش این حراجی فقط به شلبی محدود نمی‌شود زیرا مک‌موری چند خودروی دیگر هم برای فروش دارد. شورلت کوروت Z06 با پنجره‌های دو تکه‌ی عقبی که در سال ۱۹۶۳ تنها ۱۹۹ عدد از آن ساخته شده بود هم جزو لیست فروش است. علت خرید این مدل توسط مک‌موری، رقابت این کوروت با خودروهای آن زمان شلبی بوده است. او همچنین یک خودروی اسپرت افسانه‌ای دیگر هم در این حراجی خواهد آورد و آن مدلی نیست جز ‌Plymouth Hemi Road Runner مدل سال ۱۹۷۰؛ علاقه شخصی وی نسبت به این اتومبیل دلیل خریدش بوده است.

بعد از دیدن این خودرو‌های شگفت انگیز و بی‌نظیر شاید برایتان سوال باشد که چرا مک‌موری خودروهای نایاب و فوق‌العاده‌ی خود را به فروش خواهد گذاشت؟

 وی در این خصوص می‌گوید:

بینش من این است که کسانی که مجموعه‌دار خودرو هستند، همانند سایر وسایل تاریخی و با ارزش باید آنها را نسل به نسل منتقل کنند تا آیندگان از میراث خود باخبر باشند و از آن‌ها دیدن کنند.

 خریداران خوش شانس خودروهای مک‌موری هم از این‌ که قسمتی از گنجینه‌ی ارزشمندی به آنها تعلق خواهد گرفت، خوشحال خواهند بود و البته خود مک‌موری نیز از این که چکی به مبلغ میلیون‌ها دلار دریافت کرده است خوشحال به خانه باز خواهد گشت.

ارزش خودروی کلاسیک به میزان کارکرد، شرایط و از همه مهم‌تر استفاده از وسایل اصلی خودش است. پس اگر صاحب اتومبیلی کلاسیک هستید به منظور زیبا سازی و یا داشتن تجهیزات روز، تغییراتی در آن‌ها ایجاد نکنید که خودرو را از حالت اصلی و کارخانه‌ای خارج کند.

نظر شما در رابطه با این کلکسیون بی‌نظیر از خودروهای عضلانی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات