کراس‌ اوور فولکس واگن تی-کراس بریز معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
کراس‌اوور مفهومی فولکس واگن تی‌-کراس بریز (T-Cross Breeze) در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی شد تا از تصمیم جدی فولکس واگن مبنی بر ارایه‌ی محصولی قدرتمند در رده‌ی شاسی‌بلند‌های سایز کوچک خبر دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 فولکس واگن با معرفی کراس‌اوور روباز در نمایشگاه خودروی ژنو 2016، توجه زیادی به خود جلب کرد. می‌توان این حرکت غول خودروسازی اروپا را حرکتی برای نمایش توانایی‌های خود در تولید کراس‌اوور‌ها، پیش از عرضه‌ی اولین محصول در این رده عنوان کرد. فولکس واگن با افزایش اندازه‌ی نسل جدید شاسی بلند تیگواین، در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای ارایه‌ی کراس‌اوور خود است.

فولکس واگن کراس‌اوور کامپکت مفهومی تی-کراس بریز (T-Cross Breeze) را در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی کرد که به زودی نمونه‌ی نهایی آن بر پایه پلتفرم خودروی پولو معرفی خواهد شد. کراس‌اوور مفهومی فولکس واگن از ایده‌ی جالب سقف جمع‌شونده بهره می‌برد که به احتمال فراوان چنین امکانی را در نمونه‌ی نهایی خودرو مشاهده نخواهیم کرد. پیش از این نیز نمونه‌های مفهومی شاسی‌بلند روباز اعم از رنج‌روور ایووک را در نمایشگاه‌های خودرویی مشاهده کرده بودیم که هیچ‌ یک از آن‌ها عرضه نشدند. تی‌کراس با طولی برابر با ۴۱۳ سانتی‌متر، تقریبا نصف اندازه‌ی بیوک انکور است. 

خودروی مفهومی فولکس واگن تی-کراس از پیشرانه‌ی ۱ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که به سیستم استارت-استاپ نیز برای خاموش کردن خودکار پیشرانه در توقف‌ها کوتاه مجهز است. جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در تی-کراس بر عهده دارد. مصرف سوخت این خودرو نیز ۵ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. تی-کراس در بخش کابین نیز وجوه اشتراک زیادی با نمونه‌ی مفهومی باد-ای دارد که پیش‌تر در نمایشگاه CES 2016 معرفی شده بود.

فولکس واگن تی کراس

در کابین تی-کراس اکثر کلید‌های مکانیکی حذف شده‌اند و نمایشگر لمسی تمامی وظایف اعمال تنظیمات را بر عهده خواهد داشت. دسته‌ی دنده‌ نیز در این خودرو جای خود را به تعدادی کلید چرخان داده است. نشانگر‌های سرعت و دور موتور دیجیتالی نیز بخشی از سیستم نمایش اطلاعاتی جدید فولکس واگن است که به زودی در تمامی محصولات این برند به کار خواهد رفت.

نظر شما در رابطه با این خودرو چیست؟

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات