مرسدس بنز GLC کوپه ۲۰۱۷ معرفی شد

چهارشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز سال آینده نسخه‌ی کوپه‌ی کراس‌اوور GLC را روانه‌ی بازار خواهد کرد. این خودرو که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ رونمایی شده است، پیشرانه‌ای مشابه برادر بزرگتر خود دارد. برای آشنایی بیشتر با GLC کوپه، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در قسمت بیرونی٬ GLC300 در مقایسه با مدل عادی٬ حدود ۷ سانتی‌متر طول بیشتر و ۴ سانتی‌متر ارتفاع کمتر دارد. جلوپنجره‌ی لوزی‌شکل آن از یک قاب محکم و ورودی‌های هوا تشکیل شده است . از ویژگی‌های دیگر این مدل شبه کوپه این است که صندوق عقب گردتر همراه با چراغهای عقب بزرگتری دارد. طرح لبه‌ی اسپویلر آن از کوپه‌ی S-Class به عاریت گرفته شده است و جای پلاک آن هم در بخش پایین‌تری نسبت به سپر تغییر پیدا کرده است.

مرسدس دو مدل مختلف از این خودرو را عرضه خواهد کرد؛ کوپه‌ی GLC300 4Matic و کوپه‌ی AMG GLC43. هر دو مدل به صورت استاندارد چهارچرخ متحرک هستند و از جعبه‌دنده‌ی خودکار ۹ سرعته بهره می‌برند. GLC300 دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری و چهار سیلندر خطی به همراه توربوشارژر با ۲۴۱ اسب بخار و ۲۷۳ پوند-فوت است. موتور ۳ لیتری توربوی ۶ سیلندر که در نمونه‌ی استاندارد GLC43 نیز به کار رفته، در نمونه‌ی کوپه‌ی GLC نیز به کار خواهد رفت. قدرت موتور این پیشرانه ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور آن ۳۸۴ پوند-فوت است و با توجه به این میزان از قدرت، کراس‌اوور کوپه‌ی مرسدس بنز در مدت زمان کمتر از ۵ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مرسدس بنز GLC‌کوپه

مرسدس توانست سیستم فرمان بهبود‌ یافته‌ی خود را در کوپه‌ی GLC نیز به کار برده است که عملکرد اسپرت‌تری نسبت به GLC‌های معمولی، حس و حال اسپرت‌تری به خودرو میبخشد. اگرچه میزان مصرف سوخت این خودرو هنوز اعلام نشده است٬ اما کوپه‌ی GLC از مزیتهایی همچون بدنه‌ی آلومینیومی بهره‌مند بوده و فولاد به کار رفته در آن ظرفیت حرارتی بسیار بالایی داشته و محفظه‌ی جعبه‌دنده‌ی آن نیز از جنس منیزیم است که امتیازی برای این خودرو محسوب میشود. برای ارتقاء سطح رانندگی نیز GLC کوپه قابلیت قرار گیری در پنج حالت مختلف اعم از معمولی، اسپرت، اسپرت پلاس، اقتصادی و راحت را دارد.

امکانات استاندارد در GLC300 شامل یک صفحه نمایش رنگی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، درب صندوق عقب برقی، سیستم کمکی ترمز فعال و سانروف است. خریداران میتوانند آن را با صفحه نمایش ۸.۴ اینچی لمسی صندلی‌های گرم شونده، سیستم نوری محیط، با سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو، سیستم فنربندی هوایی و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند سیستم پیشگیری از تصادف از عقب خریداری کنند.

مرسدس بنز GLC‌کوپه

زمانی که این مدل به پک اسپرت نیز مجهز شود غربیلک فرمان اسپرت، پدال‌های اسپرت آلمینیومی و کفپوش‌های AMG به امکانات این خودرو اضافه خواهد شد. در AMG GLC43 این بسته دارای صندلی‌های اسپرت همراه با میکروفیبرهای MB-Tex/Dinamica و یا تودوزی دو رنگ چرمی خواهد بود.

از اوایل سال ۲۰۱۷ فروش مرسدس بنز کوپه‌ی GLC آغاز خواهد شد و از رقیب اصلی این خودرو می‌توان به بی‌ام‌و X4 اشاره کرد. نظر شما در رابطه با این خودرو چیست؟

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با نمایشگاه خودرو نیویورک به صفحه‌ی نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات