به منظور حمایت از موتورهای جستجوی ملی، گوگل فیلتر نمی‌شود

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به خاطر حمایت از موتورهای جستجوی ایرانی فیلتر می‌شود؟ این سئوالی است که ذهن من و شما را درگیر کرده و نگران فیلترینگ گوگل هستیم. اما به راستی سرنوشت موتورهای جستجوی بومی چه شد و برای حمایت از این طرح‌های بخش خصوصی، موتورهای جستجوی بین‌المللی چون گوگل، بینگ و یاهو فیلتر می‌شوند. همراه زومیت باشید تا گفت‌وگوی اختصاصی زومیت با خسرو سلجوقی، قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران و رئیس شورای راهبری جویشگر بومی را مشاهده کنید.
تبلیغات

طرح موتور جستجوی بومی یا همان جویشگر بومی از سال ۹۲ و در دولت یازدهم با جدیت پیگیری می‌شود. در این طرح قرار است از جویشگرهای بومی چون سلام، یوز و پارسی‌جو در حوزه‌های مختلف مالی، تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی حمایت‌های لازم توسط دولت و به‌ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شود.

با اعلام حمایت از موتورهای جستجوهای بومی، کاربران ایرانی نگران برخی از محدودیت‌ها و مسدود شدن آنها هستند. گوگل به خاطر حمایت از موتورهای جستجوی ایرانی فیلتر می‌شود؟ این سئوالی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده و نگران فیلترینگ گوگل هستند.

نگرانی که با شایعاتی در مورد استفاده اجباری از جویشگرهای بومی بالا گرفت و کاربران زیادی را نگران فیلترینگ‌های جدید کرد.

اما به راستی سرنوشت موتورهای جستجوی بومی چه شد و برای حمایت از طرح‌های بخش خصوصی، موتورهای جستجوی بین‌المللی چون گوگل بینگ و یاهو فیلتر می‌شوند.

برای پاسخ روشن دادن به این موضوع، به سراغ خسرو سلجوقی قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران که ریاست شورای راهبری جویشگر بومی را بر عهده دارد رفتیم تا در گفت‌وگوی اختصاصی با او بتوانیم به سوالات و حواشی پیرامون جویشگرهای بومی پاسخ دهیم.

برای پاسخ به سوال «گوگل به خاطر حمایت از موتورهای جستجوی ایرانی فیلتر می‌شود؟» این ویدیو را مشاهده کنید.

لینک دانلود 720p - HD

لینک دانلود 360p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات