دوربین EOS 5D Mark IV از فیلمبرداری 4K پشتیبانی خواهد کرد

یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار داریم طی هفته‌های آینده کانن از نسل جدید دوربین 5D رونمایی کند و یک منبع نسبتا مطمئن گزارش کرده که این دوربین از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی خواهد کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

کانن پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K را به دوربین فوق‌العاده حرفه‌ای Canon EOS 1DX Mark II اضافه کرد؛ اما متاسفانه این قابلیت در دوربین نیمه حرفه‌ای EOS 80D وجود ندارد. 

آخرین نسخه از دوربین EOS 5D با نام 5D Mark III در دوم مارچ ۲۰۱۲ رونمایی شد و حالا با گذشت نزدیک به ۴ سال به نظر می‌رسد نوبت به ارائه‌ی جایگزین این دوربین فوق‌العاده رسیده است. براساس شایعات این دوربین به سنسور و پردازنده‌ی جدید مجهز خواهد شد و همچنین قابلیت فیلم‌برداری 4K نیز به آن اضافه می‌شود. 

هنوز مشخصات دقیق فنی EOS 5D Mark IV فاش نشده است، اما منبع این خبر اعلام کرده که نسل جدید 5D تا پیش از فروش رسمی EOS 1D X Mark II معرفی نخواهد شد. به این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که نسل جدید 5D در ماه آپریل (فروردین یا اردیبهشت ۹۵) معرفی خواهد شد. 

دوربین 5D Mark II اولین دوربین DSLR با قابلیت فیلم‌برداری Full HD بود و از این بابت مورد توجه بسیاری از عکاسان و فیلم‌برداران قرار گرفت. دوربین 5D Mark III نیز با وجود اینکه چند سال بعد از Mark II روانه‌ی بازار شد، اما چندان تغییرات انقلابی در آن صورت نگرفت و بسیاری ترجیح دادند تا از همان Mark II خود استفاده کنند. حال به نظر می‌رسد بعد از حدود یک دهه شاهد یک نسل جدید و متفاوت از 5D خواهیم بود؛ دوربینی که بسیاری چشم به راه عرضه‌ی آن هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات