دوج چلنجر چهار چرخ محرک معرفی شد

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دوج چلنجر GT با سیستم چهارچرخ محرک دیشب رونمایی شد و بازار هدف آن طرفداران خودروهای عضلانی است که در مناطق پوشیده از برف غرب و شمال شرق آمریکا زندگی می‌کنند.
تبلیغات

برخلاف نسخه‌ مفهومی که در نمایشگاه خودروی SEMA به نمایش درآمد، این خودروی کوپه با تایرهای پهن قوس‌دار و عاج‌های عریض تولید نخواهد شد.

در حالی‌که قلب تپنده‌ نسخه کانسپت، موتور ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با تکنولوژی HEMI بود؛ نسخه تولیدی GT AWD در حال حاضر فقط با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با تکنولوژی پنتااستار در دسترس خواهد بود.

چلنجر

با در نظر گرفتن اینکه موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتر، قدرتی معادل با ۳۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶۳۵۰ و ۳۶۳ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۸۰۰  تولید می‌کند، طرفداران سرسخت این خودرو به علت فقدان گزینه ۵.۷ لیتری ناامید خواهند شد.

در خودروی چلنجر GT نیز از همان سیستم چهارچرخ محرک مشابه با نسخه چارجر AWD استفاده شده است که شامل وضعیت «انتقال قدرت فعال» است. برای بهبود مصرف سوخت، این سیستم در شرایط عادی، انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را قطع می‌کند و تمامی قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

چلنجر

چلنجر GT AWD بر روی چرخ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی با تایرهای چهارفصل با اندازه ۲۳۵/۵۵ سوار است. تجهیزات استاندارد شامل مه‌شکن، اسپویلر دریچه‌ای، سنسورهای پارک عقب، دوربین عقب، صندلی‌های مزین به چرم ناپا و گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن فرمان و صفحه نمایش لمسی ۸.۴ اینچی متصل به سیستم صوتی ۲۷۶ واتی آلپاین هستند.

پکیج داخلی GT نیز تجهیزاتی از قبیل صندلی‌های با روکش چرم ناپا و جیر مصنوعی‌، فرمان اسپرت و سیستم صوتی تقویت‌شده آلپاین با ۹ بلندگو و یک آمپلی‌فایر ۵۰۶ واتی و ساب‌ووفر اضافه می‌کند.

چلنجر

تولید چلنجر GT AWD در ژانویه ۲۰۱۷ آغاز می‌شود و در سه‌ماهه‌ی اول سال جدید میلادی وارد نمایندگی‌ها خواهد شد. در بازار استرالیا، هر دو خودروی چلنجر و چارجر از سال ۲۰۲۰ و فقط در نسخه‌ی چپ-فرمان در دسترس خواهند بود .

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات