زندگی هوشمند با طعم هیوندای

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هیوندای، وعده داده است که در CES 2017 حضوری فراتر از نمایش خودروهایش خواهد داشت و در بحث خانه‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی خبرساز خواهد بود.
تبلیغات

فروش بالای خودروهای هیوندای در جای‌جای جهان و خصوصا امریکا فراتر از انتظار است و رضایت مشتریان از این برند، مدیران آن را به سمت گسترش فعالیت در دیگر شاخه‌های فن‌آوری ‌تشویق کرده است. در این میان هیوندای خبر داده است که در نمایشگاه فن‌آوری‌های الکترونیک لاس‌وگاس (CES) بعدی، روی موضوع خانه‌های هوشمند، ربات‌های پوشیدنی و نمایش نسخه‌ی نهایی خودروی تمام الکتریکی خود متمرکز باشد.  هیوندای معتقد است در آینده‌‌ای نه‌چندان دور، خودروها و رانندگان مثل یک پیکره واحد عمل خواهند کرد. با توجه به اینکه فرصت زیادی تا شروع نمایشگاه CES باقی نمانده است، بررسی اجمالی فن‌آوری‌های نوین هیوندای، خالی از لطف نیست.

hyukda ioniq

هیوندای آیونیک

در CES 2017 قرار است ماشین‌های خودران هیوندای مدل آیونیک (Ioniq) در خیابان‌های لاس‌وگاس، توسط مردم و کارشناسان آزمایش شوند. تست این خودروها با استفاده از واقعیت مجازی در محل نمایشگاه هم فراهم خواهد بود. علاوه بر آن، نوآوری‌های جدیدی که هیوندای روی این خودرو نصب خواهد کرد نیز برای اولین بار عرضه خواهد شد. آیونیک قرار است کم‌مصرف‌ترین و مقرون‌ به‌صرفه‌ترین وسیله‌ی نقلیه جهان در کلاس خود باشد.

robot walk

اسکوتر رباتیک

هیوندای در شاخه رباتیک، فعالیت خود را در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی گسترش داده است. محصول نوآورانه‌ی آن‌ها Micro Mobility نام دارد که با یک بار شارژ کامل، حدود یک و نیم کیلومتر صاحب خود را روی چرخ‌هایش حمل می‌کند. این وسیله دارای مفصل‌هایی است که به‌راحتی خم می‌شوند و با توجه به وزن کمی که دارد، در حالت خاموش مانع از راه رفتن فرد نمی‌شود. از سوی دیگر، این وسیله بر نحوه‌ی راه رفتن صحیح فرد تمرکز دارد و او را از نظر سلامت فیزیکی آنالیز می‌کند. میکرو موبیلیتی قرار است برای افرادی که از معلولیت و یا ناتوانی‌های حرکتی رنج می‌برند، راهگشا و مفید واقع شود. این محصول در هنگام رانندگی فرد با خودروی آیونیک، با رایانه مرکزی خودرو ارتباط برقرار می‌کند و فواید خاصی ازجمله افزایش راحتی راننده را تأمین می‌کند. 

smart house

خانه‌ی هوشمند هیوندای

در یک همکاری مشترک با سیسکو (برند برتر شبکه‌های دیجیتال انتقال اطلاعات)، هیوندای در پی آماده‌سازی طرح جامعی از یک خانه هوشمند است که هماهنگ با ساکنین و خودروی آن‌ها واکنش نشان دهد. بنا به ادعای هیوندای، این فن‌آوری فاصله بین مکان زندگی، محل کار و خودرو را با آرامش و راحتی برای استفاده‌کنندگان آن‌ها پر خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات