دانکروورت از خودروی D8 GTO-RS رونمایی کرد

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی هلندی دانکروورت که سازنده‌ی خودروهای اسپرت است، به‌تازگی از نسخه‌ی جدید مدل D8 GTO رونمایی کرده است.
تبلیغات

دانکروورت، خودروساز هلندی، از جانشین مدل 270 RS رونمایی کرد؛ مدل 270 RS در سال ۲۰۰۵ میلادی رکورد زمانی پیست نوربرگ‌رینگ را به دست آورد و اکنون این کمپانی به دنبال ثبت رکورد جدید با مدل D8 GTO-RS است. خودروی جدید دانکروورت نسخه‌ی سبک‌وزن D8 GTO است که به پیشرانه‌ی بهینه‌شده‌ی ۲.۵ لیتری و پنج سیلندر ساخت آئودی مجهز است. پیشرانه‌ی جدید این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۶ را کسب کرده است و بر اساس ادعای این کمپانی؛ در دورهای مختلف، گشتاور بیشتری نسبت به گذشته تولید می‌کند و در نتیجه می‌توان انتظار داشت شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بهتری نسبت به نسل‌های گذشته داشته باشد؛ مدل استاندارد D8 GTO گشتاوری معادل ۴۷۵ نیوتن‌متر دارد.

دانکروورت D8 GTO-RS

اگرچه شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو به‌طور رسمی اعلام نشده است؛ اما مدل 270 RS می‌تواند در عرض ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت قوی‌ترین مدل دانکروورت D8 GTO موجود در بریتانیا تنها ۲.۸ ثانیه است. با این‌ حال طبق اعلام دانکروورت، شتاب مدل D8 GTO-RS از دو مدل قبلی بهتر است و با این اوصاف، محصول جدید این کمپانی نیز شتابی کمتر از ۳ ثانیه خواهد داشت.

دانکروورت D8 GTO-RS

در ظاهر؛ دانکروورت بهبودهایی برای افزایش نیروی رو به پایین (Downforce) ایجاد کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بازطراحی قسمت جلوی خودرو و ارتقاء ویژگی‌های آیرودینامیکی عقب خودرو با استفاده از اسپویلرها و پره‌های کوچک اشاره کرد. نیروی رو به پایین ایجادشده، معادل ۱۰۰ کیلوگرم است که به‌صورت مساوی به اکسل‌های جلو و عقب وارد می‌شود؛ البته این کمپانی مشخص نکرده است نیروی رو به پایین اضافی در چه سرعتی تولید می‌شود. تغییرات ایجادشده همچنین باعث کاهش ۵ درصدی نیروی درگ شده‌اند که این امر باعث افزایش حداکثر سرعت خودرو شده است؛ البته حداکثر سرعت این خودرو نیز به‌صورت رسمی مشخص نشده است.

دانکروورت D8 GTO-RS

GTO-RS اولین خودروی تولیدی در هلند است که با استفاده از روش جدید تولید فیبر کربن ساخته شده است. در این روش بین لایه‌های مختلف فیبر کربن یک لایه از فوم قرار می‌گیرد تا علاوه بر کاهش وزن، استحکام آن نیز افزایش یابد.

دانکروورت D8 GTO-RS

از ویژگی‌های اختیاری قابل سفارش برای این خودرو؛ می‌توان به سیستم تعلیق بهبودیافته، جعبه‌دنده‌ی دو کلاچ، ترمز ABS و سیستم کنترل کشش قابل تنظیم اشاره کرد. تنها ۶۵ نمونه از این خودرو تولید خواهد شد و اکنون تنها ۲۳ نمونه از آن هنوز به فروش نرسیده‌اند. اولین نمونه‌های این خودرو اواخر سال جاری میلادی به خریداران تحویل داده خواهند شد و قیمت تعیین‌شده برای این خودرو بدون احتساب مالیات معادل ۱۲۷,۶۵۲ یورو است. این خودرو تنها با فرمان سمت چپ تولید می‌شود. در ادامه می‌توانید تعدادی از تصاویر این خودروی فوق‌العاده را مشاهده کنید.

دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
دانکروورت D8 GTO-RS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات