یوتیوب استریم آنلاین ویدیو با رزولوشن 4K را برای تمام کاربران ممکن کرد

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به امکان آپلود و دانلود ویدیو از یوتیوب، حال این سرویس امکان استریم آنلاین ویدیو با رزولوشن 4K را نیز ممکن کرده است.
تبلیغات

برای سال‌ها است که یوتیوب امکان آپلود ویدیو با رزولوشن 4K را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این کمپانی اخیرا امکان استریم آنلاین ویدیو با رزولوشن 4K را نیز برای تمامی کاربران در دسترس قرار داده است که شامل ویدیو‌های ۳۶۰ درجه نیز می‌شود. از نظر بینندگان استریم‌ ویدیویی در یوتیوب چیزی تغییر پیدا نخواهد کرد و تنها گزینه‌ی مشاهده با رزولوشن 4K به گزینه‌های قابل انتخاب اضافه خواهد شد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که اقدام یوتیوب در پشتیبانی از امکان استریم ویدیو به‌صورت 4K کمی زودتر از موعد است. این کمپانی در سال ۲۰۱۰ نیز امکان آپلود ویدیو با رزولوشن 4K را به سرویس خود اضافه کرد که بسیار جلوتر از زمان خود بود؛ چراکه زیرساخت‌های لازم برای آپلود و دانلود ویدیوهای 4K در سال ۲۰۱۰، نظیر پهنای باند لازم همچون امروز گسترش نیافته بود. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، استریم یک ویدیو با رزولوشن 4K به پهنای باندی چهار تا پنج برابر استریم در حالت معمولی نیاز دارد.

اینترفیس یوتیوب برای استریم ویدیو، با توجه به اینکدر انتخاب‌شده برای فشرده‌سازی و آپلود مبتنی بر پهنای باند موجود بهترین گزینه را انتخاب خواهد کرد و بالاترین رزولوشن ممکن با توجه به پهنای باند انتخاب خواهد شد. در این حالت نمی‌توان ویدیو را برای استریم با رزولوشن پایین و تأخیر کمتر بهینه کرد؛ حال آنکه یوتیوب ویدیو را برای بهبود بافرینگ در سمت کاربر بهینه می‌کند. یوتیوب در نظر دارد استریم ویدیو برای گوشی‌های هوشمند را نیز به سرویس خود اضافه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات