کوالکام Quick Charge 4.0 را معرفی کرد؛ ۵ ساعت کار مداوم با ۵ دقیقه شارژ باتری

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
Quick Charge 4.0 کوالکام قرار است در دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شود و خطر آسیب رسیدن به باتری را کاهش دهد.
تبلیغات

همان‌طور که مطلع هستید کمپانی کوالکام به‌تازگی از تراشه جدید اسنپدراگون ۸۳۵ رونمایی کرده است، اما این چیپ‌ست تنها محصول معرفی‌شده توسط کوالکام نبود.

کوالکام از نسل جدید تکنولوژی شارژ سریع رونمایی کرده که البته قرار است در گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شود. این کمپانی مدعی است که تکنولوژی شارژ سریع ۴ به کاربران اجازه خواهد داد تا تنها با ۵ دقیقه شارژ تلفن هوشمند خود، ۵ ساعت از آن استفاده کنند.

در اسلایدهای معرفی محصول که توسط کوالکام منتشر شده به این نکته اشاره شده است که سه نسخه اولیه تکنولوژی شارژ سریع به این کمپانی کمک می‌کنند تا سریع‌ترین روش برای شارژ سریع موبایل را در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین ذکر شده که بیش از ۱۰۰ تلفن هوشمند از کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی، لنوو، زدتی‌ای و حتی گوگل از نسخه‌های مختلف تکنولوژی شارژ سریع استفاده خواهند کرد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ لوازم جانبی  از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند.

شارژ سریع 4 کوالکام

کوالکام گفته است که در کوئیک شاٰرژ ۴، کاربران می‌توانند گوشی خود را نسبت به شارژ سریع ۳.۰ تا ۲۰ درصد سریع‌تر شارژ کنند. همچنین دمای نسخه جدید تا ۵ درجه سانتی‌گراد کم‌تر است و می‌تواند تا ۳۰ درصد عمر بهتر باتری را ارائه دهد.

تکنولوژی جدید شارژ سریع ۴ از هر دو  نوع ارتباط USB نوع C و USB-PD پشتیبانی می‌کند. کوالکام گفته است که از کابل‌های 3A و 5A USB-PD نیز پشتیبانی خواهد شد.

شارژ سریع ۴ از نسخه سوم INOV نیز استفاده می‌کند. در این تکنولوژی از الگوریتم‌های مدیریت انرژی که شامل مدیریت حرارت دما در زمان واقعی می‌شود استفاده شده است. کوالکام این امکان جالب را «تکنولوژی نوین» خوانده و مدعی شده است که این سیستم می‌تواند با در نظر گرفتن میزان حرارت دستگاه، سطح مناسبی برای شارژ انتخاب و به نحوی باتری را شارژ کند که به آن آسیبی وارد نشود.

یک شارژر جداگانه برای این تکنولوژی در نظر گرفته شده که با 6A سازگار است اما می‌تواند در 3A نیز تا ۹۵ درصد مؤثر واقع شود. کوالکام گفته است که استاندارد شارژ سریع ۴ یک متعادل‌سازی هوشمند حرارتی ارائه خواهد داد که نه‌تنها به دستگاه فشاری وارد نکرده و آسیبی نمی‌زند، بلکه بازده فوق‌العاده‌ای نیز دارد.

شارژ سریع 4 کوالکام

در صورتی که این تکنولوژی مانند گفته‌های کوالکام بوده و کیفیت بالایی داشته باشد با استقبال شدید کاربران رو به رو خواهد شد؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید انفجار باتری گوشی‌ها باعث شده تا به فروش محصولات مختلف هوشمند آسیب برسد؛ حتی شاهد جمع‌آوری گلکسی نوت 7 و توقف فروش این فبلت بودیم. آنچه کوالکام وعده آن را داده است می‌تواند یک اقدام لازم برای رشد بازار تلفن‌های هوشمند باشد و نه‌تنها باعث بهینه‌تر شدن شارژ و عمر باتری‌ها شود بلکه میزان امنیت آن‌ها را نیز بالاتر ببرد.

به لطف تکنولوژی شارژ سریع ۴ کوالکام، قرار است تلفن‌های هوشمند مجهز به این تکنولوژی و آداپتورهای سازگار با آن، از امنیت بالاتری برخوردار باشند و در برابر حرارت‌ بالا و نوسان ولتاژ آسیب کمتری ببینند.

کمپانی کوالکام همچنین خاطرنشان شده است که قصد دارد لایه‌های امنیتی بیشتری به تکنولوژی جدید خود اضافه کند تا به جلوگیری از شارژ بیش‌ازحد گوشی کمک کنند. محصولاتی که در آن‌ها از شارژ سریع ۴ استفاده شود، قابلیت سازگاری با شارژ سریع ۲.۰ و ۳.۰ را نیز خواهند داشت.

گفته شده است که اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ از نیمه اول سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات