شورلت با کلرادو ZR2 لذت رانندگی آف رود را به حد اعلای خود رسانده است

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مشتاقان شورلت کلرادو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس شاهد رونمایی از مدل قدرتمندتر کلرادو با نام ZR2 بودند.
تبلیغات

اگرچه شورلت کلرادو ZR2 بر پایه‌ی مدل استاندارد کلرادو ساخته شده است؛ اما تغییرات بسیاری شامل عریض‌تر شدن و بالا رفتن سیستم تعلیق در آن انجام شده است. این پیکربندی جدید سیستم تعلیق از فناوری دمپر دارای سوپاپ قرقره‌ای متحرک کمپانی مولتی‌ماتیک بهره می‌برد و این اولین بار است که از سیستم تعلیق DSSV شرکت مولتی‌ماتیک برای اهداف آفرود استفاده شده است.

شورلت کلرادو ZR2

بنا بر اعلام شورلت، دمپرهای DSSV برای اولین بار در شورلت کامارو Z/28 مدل ۲۰۱۴ استفاده شدند و در عملکرد خودرو بهبودهای فراوانی به ارمغان آوردند. به‌طور خاص دمپرهای DSSV رانندگی نرم و روان و عملکرد فرمان‌پذیری لذت‌بخشی را -در مقایسه با دمپرهای معمولی- در رانندگی آف‌رود امکان‌پذیر میکنند.

در شورلت کلرادو ZR2، دمپرهای DSSV شامل بدنه‌های آلومینیومی هستند که هر کدام محل قرارگیری دو سوپاپ قرقره‌ای است تا عمل دمپینگ بالا و پایین رفتن‌های خودرو را انجام دهند. ضمناً یک سوپاپ قرقره‌ای دیگر نیز روی یک پیستون نصب شده که در حین رانندگی آف‌رود فعال می‌شود تا عالی‌ترین شرایط دمپینگ تعلیق را فراهم کند. 

شورلت کلرادو ZR2

جدا از پیکربندی سیستم تعلیق، شورلت کلرادو ZR2 از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به خودروی مفهومی معرفی‌شده در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس دو سال پیش است. تفاوت‌های کلیدی بین شورلت کلرادو ZR2 و دیگر مدل‌های کلرادو شامل پروفیل جانبی تهاجمی جدید، لوله‌های محافظ استیل، چرخ‌های آلومینیومی ۱۷×۸ اینچی و تایرهای آف‌رود ۳۱ اینچی مدل Duratrac کمپانی گودیر است. جلو و عقب شورلت کلرادو ZR2 نیز به میزان ۳.۵ اینچ عریض‌تر شده‌اند.

از دیگر قطعات اضافه‌شده به شورلت کلرادو ZR2 می‌توان به یک صفحه‌ی حائل آلومینیومی قرارگرفته در سپر جلو، یک محفظه‌ی محافظ جعبه‌دنده، یک جلوپنجره‌ی جدید و یک نگه‌دارنده‌ی تایر زاپاس نصب‌شده در کف اشاره کرد.

شورلت کلرادو ZR2

با سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته‌ی شورلت کلرادو ZR2 شامل ۹ حالت رانندگی، عبور از مسیرهای بسیار دشوار به کاری آسان تبدیل شده است. رانندگان می‌توانند از میان حالت‌های رانندگی با دو چرخ محرک، دو چرخ محرک و قفل دیفرانسیل عقب، چهار چرخ محرک خودکار، چهار چرخ محرک خودکار و قفل دیفرانسیل عقب، چهار چرخ محرک رنج بالا و قفل جعبه‌دنده، چهار چرخ محرک رنج بالا و قفل جعبه‌دنده و قفل دیفرانسیل عقب، چهار چرخ محرک رنج پایین و قفل جعبه‌دنده، چهار چرخ محرک رنج پایین و قفل جعبه‌دنده و قفل دیفرانسیل عقب و در نهایت چهار چرخ محرک رنج پایین و قفل جعبه‌دنده و قفل دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب انتخاب کند.

به عبارت دیگر، این بدان معنی است که شورلت کلرادو ZR2 توانایی عبور از تمامی مسیرهای صعب‌العبور را با یک تغییر ساده در حالت رانندگی دارد.

پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری شش سیلندر شورلت کلرادو توان تولیدی برابر با ۳۰۸ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۳۷۳ نیوتن‌متر دارد که با یک جعبه دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته ترکیب شده است. پیشرانه‌ی دیزلی Duramax با توان تولیدی ۱۸۱ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر نیز در دسترس است.

شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2
شورلت کلرادو ZR2

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات