سامسونگ پتنت تلویزیون هولوگرافیک را ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون هولوگرافیکی که پتنت آن توسط سامسونگ ثبت شده است می‌تواند چشمان کاربران را شناسایی و دنبال کند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ برای آنچه تلویزیون‌های آینده قرار است به کاربران ارائه دهند برنامه‌های مختلفی دارد. مدتی قبل کمپانی کره‌ای پتنتی ثبت کرد که جزئیات تلویزیونی با نمایشگر قابل‌انعطاف را شامل می‌شد و به کاربر اجازه می‌داد تا آن را مانند یک طومار لوله کند.

حال پتنت جدیدی توسط سامسونگ ثبت شده که طبق آن سامسونگ قصد دارد تلویزیون هولوگرافیک بسازد. چنین محصولی طبیعتا از آنچه تلویزیون‌های سه‌بعدی ارائه می‌دهند، یک قدم جلوتر خواهد بود؛ اگرچه باید خاطرنشان کرد که مشتریان چندان علاقه‌ای به خرید تلویزیون‌های گران‌قیمت سه‌بعدی نشان ندادند.

در جزئیات پتنت، سامسونگ به توضیح در مورد مشکلات تلویزیون‌های سه‌بعدی پرداخته و اعلام کرده که اکثر آن‌ها از روشی به نام اختلاف‌منظر دوچشمی (binocular parallax) استفاده می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا افزایش وسعت میدان دید به‌سختی صورت گیرد.

از مشکلات دیگری که به آن اشاره شده؛ خسته شدن کاربر به دلیل تفاوت در درک عمق توسط مغز و فوکوس چشمان است. اگرچه در پتنت جدید سامسونگ اعلام شده است که نمایشگرهای هولوگرافیک می‌توانند یک منظر کامل را ارائه دهند و در نتیجه درک عمق توسط مغز و فوکوس چشمان کاربر به‌صورت هم‌زمان و استوار خواهد بود.

جزئیات ثبت‌شده در پتنت گویای وجود دستگاهی در تلویزیون هولوگرافیک است که می‌تواند چشمان کاربر را شناسایی و ردیابی کند. از نکات جالب دیگری که با مطالعه پتنت می‌توان متوجه شد، مبتنی بودن محصول جدید سامسونگ به تکنولوژی هولوگرافیک است؛ یعنی در این تلویزیون خبری از شیشه نخواهد بود و کاربران تصاویری را که به‌صورت هولوگرافیک اجرا می‌شوند، تماشا خواهند کرد.

اگرچه جزئیات پتنت تلویزیون هولوگرافیک به‌تازگی منتشر شده، اما به نظر می‌رسد که زمان ثبت آن در ماه ژانویه بوده است. باید در نظر داشته باشید که ثبت پتنت به معنای رسیدن محصول به تولید انبوه نیست، هرچند تولید چنین محصولی می‌تواند تجربه جالبی در تماشای محتوای بصری برای کاربران به ارمغان بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات