موفقیت تیم‌ های ایرانی در مسابقات رباتیک چین

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم‌های دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه خواجه نصیر در مسابقات رباتیک چین به موفقیت دست یافتند.
تبلیغات

تیم‌های ایرانی در مسابقات رباتیک چین(IMAV) توانستند با نمایش قدرت، رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهند.

در مسابقات چین تیم‌‌های دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به ترتیب در رشته‌های ریز پرنده و عمود پرواز موفق به کسب عنوان شدند.

تیم ریز پرنده دانشکده هوافضای دانشگاه امیر کبیر توانست در مسابقات ریز پرنده مسابقات imav چین در بین تیم‌های شرکت کننده موفق به کسب بهترین عملکرد در بخش فضای باز یا همان outdoor را کسب کند. در این بخش ۱۶ تیم شرکت کرده‌ بودند. در مسابقات ریز پرنده ۲۴ تیم حضور داشتند که ۷ تیم آن از ایران بود.

تیم ریز پرنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به کیفیت بالا موفق به دریافت حمایت مالی از برگزار کننده مسابقات و دارای صلاحیت برای شرکت در هر دو بخش مسابقات شد.

تیم ریزپرنده امیرکبیر متشکل از دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد و کارشناسی بودکه در رشته‌های هوافضا و علوم کامپیوتر تحصیل می‌کنند.  علیرضا محمدی فرد و مهرداد نقشینه از دانشجویان مقطع دکترای هوافضا، علی جامعی، سعید مظفری، محمد حسین کاظمی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هوافضا، شهاب ستونی مقطع کارشناسی هوافضا و امیرحسین حاجی شیخی مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر تیم اعزامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به این دوره از مسابقات هستند.

این تیم به سرپرستی دکتر نقاش از دانشکده مهندسی هوافضا در چند سال اخیر موفق به کسب مقام‌های متعددی در هر دو بخش داخل سالن و فضای باز شده است که کشورهای شرکت‌کننده در بخش فضای باز اسپانیا، کره جنوبی، روسیه، لهستان، هلند، ایران، اندونزی، هند، آلمان، فرانسه، مصر، چین و برزیل بودند.

تیم ارس از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در رشته رباتیک عمود پرواز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. در این مسابقات پس از تیم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تیم مکزیک مقام دوم و تیم دانشگاه دلفت هلند مقام سوم را کسب کرد.

در این مسابقات خودگردان کردن حرکت ربات‌ها و تهیه نقشه سه بعدی مکان همزمان با حرکت هوشمند رابت از اهمیت ویژه‌ای برخودار بود.

 تیم دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با ۵ دانشجو و یک سرپرست تیم به این مسابقات اعزام شد که در نهایت موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات