نسخه خیابانی SCG003 معرفی شد

جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروی سوپر اسپرت SCG003 دارای بهترین شتاب جانبی در بین خودروهایی است که مجاز به تردد در خیابان هستند.
تبلیغات

شرکت امریکایی Scuderia Cameron Glickenhaus در مراحل نهایی توسعه‌ی خودروی سوپر اسپرتش با نام SCG003 قرار دارد و اکنون نیز اطلاعات بیشتری از جزئیات این خودرو به بیرون درز کرده است. در ادامه‌ی مطلب همراه زومیت باشید. 

اگر به خاطر داشته باشید، خودروی سوپر اسپرت SCG003 نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵ مشاهده شد. در آن زمان، شرکت خودروسازی SCG نسخه‌ی مسابقه ای این خودرو را با نام SCG003C و نسخه‌ی خیابانی آن را با نام SCG003S معرفی کرد. با وجود این، نسخه‌ی خیابانی که در ژنو به نمایش در آمده بود یک نمونه ی اولیه یا اصطلاحا پورتوتایپ از این خودرو بود که در حقیقت همان نسخه‌ی مسابقه ای بود که تغییراتی در آن اعمال شده بود. یکی از راه‌های فهمیدن این نکته، این است که این نسخه دارای کابینی مسابقه ای بود که در تصویر پایین نیز آن را مشاهده می‌کنید.  

SCG003

جیمز گلیکنهاس موسس کمپانی SCG در مصاحبه با وبسایت Drive افشا کرد که نسخه‌ی تکمیل شده‌ی SCG003S در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ که در ماه مارس آینده برگزار خواهد شد به نمایش در خواهد آمد و تولید ان نیز از تابستان همان سال آغاز خواهد شد. وی همچنین اشاره کرد که این خودرو بالاترین میزان شتاب جانبی G را در میان تمام خودروها خواهد داشت و می‌تواند به شتاب G جانبی معادل ۲ جی دست پیدا کند. البته کونیخ زگ نیز ادعا می‌کند که مدل One:1 این شرکت توانایی دستیابی به شتاب جانبی ۲ جی را دارد برای مقایسه بد نیست بدانید که شتاب جانبی شورولت کوروت گرند اسپرت جدید می تواند به شتاب جانبی ۱.۲ جی دست پیدا کند.

SCG003

ادعای دستیابی این خودرو به شتاب ۲ جی بر اساس نتایج خودروی SCG003C در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی نوربرگ رینگ به دست آمده است. سایر توانایی‌های این خودرو نیز شامل شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳ ثانیه ای و دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌شود. گلیکنهاس همچنین بر اساس نتایج به دست آمده توسط مدل SCG003C تخمین می زند که خودروی SCG003S بتواند زمان یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمان ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه به ثبت برساند که رقمی فوق العاده است.

SCG003

همانطور که قبلا نیز گفته شده بود، SCG برای دور زدن قوانین و استانداردهای سختگیرانه‌ی ایالت متحده قصد دارد که این خودرو را به صورت کیت در بازار عرضه کند. این مورد برای این خودرو مساله‌ی چندانی نخواهد بود چون طراحی مدولار این خودرو باعث شده است تا قطعه قطعه کردن آن و سرهم کردن دوباره‌ی آن‌ها بسیار ساده باشد. 

SCG003

البته همچنان استانداردهای سختگیرانه ای در خصوص آلایندگی وجود دارند. در این مورد گلیکنهاس گفته است که پیشرانه‌ی خودرو کاملا با این قوانین سازگاری دارد. پیشرانه‌ی SCG از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی استفاده می‌کند که مجهز به دو توربوشارژر بوده و دارای حجمی معادل ۴.۴ لیتر است. این پیشرانه توانایی تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. نیروی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده‌ی هفت سرعته‌ی سکوئنشال ساخت شرکت ایتالیایی CIMA به چرخ‌های عقبی انتقال پیدا می‌کند. شرکت CIMA تا کنون برای بسیاری از سازندگان خودروهای سوپر اسپرت نظیر کونیخ زگ جعبه دنده ساخته است.

SCG003

گلیکنهاس تخمین می‌زند که قیمت SCG از ۱.۳ میلیون دلار آغاز شود و در آغاز ۱۰ نفر این خودرو را سفارش دهند. در صورتی که شمار خریداران این خودرو ۲ برابر شوند در اینصورت گلیکنهاس و SCG قادر خواهد بود که با تیم خود در کلاس غیر هیبریدی LMP-1 مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز شرکت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات