سونی و مایکروسافت در نسل هفتم بازیهای رایانهای، سعی کردند تحولی در کنترلرها ایجاد کنند. تحولی که البته هیچوقت شکل نگرفت و هنوز این کنترلرهای سنتی هستند که فرمانروایی میکنند. برندهی جایزهی تنوع و نوآوری نسل گذشته نینتندو بود که به دور از هیاهوی ایجاد شده پیرامون آن فناوریهای جدید، کار خودش را کرد و با عرضهی کنترلرهای حرکتی و بازیهایی که بیشترین استفاده از آنها را میبردند، خانوادهها و گیمرهای کم سن و سال را به سمت خود کشید. یکی دو سال کافی بود تا تلاش مایکروسافت برای ساخت هیجانانگیزترین سختافزار نسل هفتم با شکست مواجه شود. کینکتی که متفاوتترین کنترلر از زمان پیدایش بازیهای رایانهای بود، حالا تنها در صنعت روباتیک استفادهی زیادی دارد و گیمرها از آن بهعنوان یک وبکم و میکروفون استفاده میکنند. سونی هم چندان عملکرد بهتری نداشت. کپی از روی دست نینتندو اگر همراهبا چاشنی خلاقیت نباشد، نتیجهاش چیزی جز فراموش شدن نمیشود. کنترلر پلی استیشن موو تکلیفاش با خودش مشخص نبود، هم میخواست گیمرهای حرفهای را به سمت خودش بکشد و هم به کمک بازیهای انحصاریاش، نظر کسانی را که چندان علاقهای به بازیهای رایج نداشتند جلب کند. تنها جنبهی مثبت تلاش سونی در خلق یک تجربهی جدید، این بود که این شرکت نگاه واقعبینانهای به این سختافزار داشت و برای مدتی آن را کنار گذاشت تا در فرصت مناسب دوباره زندهاش کند. زور کردن مشتریان برای خریدن وسیلهای که تعداد بازیهای شاخص آن به تعداد انگشتهای یک دست نمیرسد چندان تصمیم عاقلانه بهنظر نمیرسد.
برای مشاهده کامل مطلب مرگ تدریجی یک کنترلر؛ چرا پلیاستیشن موو هیچوقت جدی گرفته نشد به زومجی مراجعه کنید.
اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین میتوانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحهی اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم میتوانید هر جا و هر لحظه از داغترین مطالب زومجی مطلع شوید. هنوز مشخص نیست که پلی استیشن موو روی پلی استیشن 5 کار میکند یا خیر
نظرات