اسنپدراگون 820 کوالکام سرعت بالایی را در شبکه‌های LTE‌ و WiFi در اختیار کاربر قرار می‌دهد

سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
هرچند کوالکام هنوز تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ را بصورت رسمی معرفی نکرده، اما به مرور شاهد انتشار اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی و قابلیت‌های این تراشه توسط کوالکام هستیم. آخرین اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که اسنپدراگون ۸۲۰ از مودم ارتباطی X12 LTE استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

کوالکام اعلام کرده که در اسنپدراگون ۸۲۰ از مودم ارتباطی X12 LTE بهره خواهد برد که نتیجه‌ی آن در اختیار داشتن سرعت بالای نقل و انتقال داده تحت شبکه‌های 4G LTE خواهد بود.

با بررسی قابلیت‌های این مودم ارتباطی که از شبکه‌های مخابراتی X12 LTE پشتیبانی می‌کند، می‌توان به نرخ انتقال ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه اشاره کرد. در فاز آپلود نیز با استفاده از این مودم می‌توان داده‌ها را با نرخ ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه آپلود کرد. در مقایسه با سایر تراشه‌های موجود در بازار، اسنپدراگون ۸۲۰ را باید اولین سیستم روی چیپی خواند که چنین سرعت دانلود و آپلودی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کوالکام به این موضوع اکتفا نکرده و تراشه‌ی خود را به قابلیت پشتیبانی از ارتباط MIMO 4*4 مجهز کرده که با استفاده از آن کاربران می‌توانند با یک ارتباط LTE چندین ورودی و خروجی را داشته باشند.

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی که در اسنپدراگون ۸۲۰ شاهد بکارگیری آن خواهیم بود، فناوری تنظیم پیشرفته‌ی حلقه‌ی بسته آنتن (Advanced Closed Antenna Tuning) است که پیش از این در هیچ یک از تراشه‌های موجود در بازار مورد استفاده قرار نگرفته. این فناوری با هدف کاهش تعداد تماس‌های ناموفق برقرار شده با کاربر است که به دلیل نبود آنتن به نتیجه نمی‌رسد. مشکل کاهش و ضعف آنتن با بهره‌گیری از فلز در گوشی‌های هوشمند بسیار افزایش یافته و کوالکام با این فناوری درصدد رفع این موضوع است.

کوالکام در اسنپدراگون ۸۲۰ فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ی ارتباطی را تعبیه کرده که شماری به واقع بسیار پیشرفته و کاربردی هستند؛ از این جمله می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های LTE-U یا LTE Unlicensed اشاره کرد. با بهره‌گیری از LTE Unlicensed، اپراتورهای مخابراتی قادرند تا آنتن‌های کوچکی را در مناطق پرتراکم با درخواست بالا برای ارتباط با شبکه‌های LTE نصب کنند. مودم ارتباطی اسنپدراگون ۸۲۰ قادر است در این حالت هم با آنتن‌های محلی LTE-U و هم با آنتن‌های مخابراتی معمول اپراتورها ارتباط برقرار کرده و تجربه‌ی پایداری از ارتباط LTE‌ را در اختیار کاربر قرار دهد.

ارتباط وای-فای حوزه‌ی دیگری است که اسنپدراگون ۸۲۰ در آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این تراشه از ارتباط بی‌سیم 802.11ad پشتیبانی می‌کند که امکان انتقال داده‌ها با نرخ بیشینه ۴.۶ گیگابیت در ثانیه را ممکن می‌کند. همچنین باید به فناوری ارتباطی 2*2 MU-MIMO نیز اشاره کرد که در قالب استاندارد 802.11ac قادر است ۸۶۷ مگابیت اطلاعات را در ثانیه جابجا کند.

لینک دانلود

 

لینک دانلود

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۲۰ در اواخر سال جاری میلادی بصورت رسمی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات