جانوران و دوستی‌های عجیب

شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
جانوران از پتانسیل‌های عجیبی برخوردارند. آنها می‌توانند در هر لحظه با هر حرکت، رفتار یا شیطنت خود، شما را غافلگیر و حیرت زده کنند. نوع ارتباط آنها با دیگر موجودات نیز از این جمله است. به ویژه زمانی  که شاهد شکل گیری دوستی‌هایی عجیب و حتی غیر ممکن، بین گونه‌های مختلف هستیم.
تبلیغات

جوجه جغدی دوست داشتنی به نام فوکو (Fuku)، و بچه گربه‌ای ناز و دوست داشتنی به نام ماریمو (Marimo)، به دوستانی جدایی ناپذیر و صمیمی تبدیل شده‌اند. آنها بیشتر اوقات خود را با یکدیگر سپری کرده، با هم بازی می‌کنند و حتی چرت بعدازظهری کوتاه خود را نیز در کنار هم به اتمام می‌رسانند. این دو در کافه‌ی "Hukulou" در شهر اوزاکای ژاپن زندگی می‌کنند.

دوستی عجیب بچه گربه و جغد

این کافه به مکانی دنج و راحت برای عاشقان جغدها تبدیل شده است. به علاوه به فروش هدایا و محصولات سرگرمی با موضوع جغدها نیز پرداخته و از این راه نیز کسب درآمد می‌کند. اما اکنون این فوکو و ماریمو هستند که ستارگان بی چون و چرای این کافه لقب گرفته‌اند.

دوستی عجیب بچه گربه و جغد
دوستی عجیب بچه گربه و جغد
دوستی عجیب بچه گربه و جغد
دوستی عجیب بچه گربه و جغد
دوستی عجیب بچه گربه و جغد

همان گونه که پیش‌تر هم اشاره کردیم، کافه‌های این چنینی که جانوران مختلف را در محیطی ایمن و دوستانه در کنار انسان‌ها قرار می‌دهند، روز به روز از محبوبیت و شهرت بیشتری در ژاپن و همینطور دیگر نقاط زمین  برخوردار می‌شوند. البته در عین  توجه به وجه سرگرمی این فعالیت، سعی می‌شود که برای حیوانات جایی امن و راحت فراهم شده و حقوق‌شان محترم شمرده  شود.

کافه جغذها در ژاپن
کافه جغذها در ژاپن

به هر حال به نظر می‌رسد این هم راهی مناسب برای آشنا کردن کودکان با دنیای جانوران بوده و به صورت غیر مستقیم، به آنها مهربانی کردن و احترام به حقوق دیگر ساکنان این کره را  آموزش می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات