کمپانی قدیمی کومودور با یک گوشی هوشمند ۵.۵ اینچی باز می گردد

چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از سال‌ها، کمپانی کومودور با یک گوشی هوشمند به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است.
تبلیغات

کمپانی کانادایی کومودور در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد و مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد که موفقیت‌هایی هم در بر داشت. از این موفقیت‌ها می‌توان به فروش ۱۷ میلیون دستگاه کامپیوترهای شخصی کومودور ۶۴ و ثبت آن در لیست پرفروش‌ترین رایانه‌های شخصی تمام دوران در کتاب گینس اشاره کرد. مشکلات مالی و ناتوانی در رقابت‌های جهانی سبب شد تا کومودور در سال ۱۹۹۴ ورشکسته اعلام شود و از آن زمان در سکوت به سر ببرد. فقط در سال ۲۰۰۴ و خرید این کمپانی توسط شرکتی دیگر، خط تولید جوی‌استیک‌های تلویزیونی و و برخی محصولات دسته پایین فعال شد اما حالا کومودور پا در مسیری جدی‌تر گذاشته است. تولید گوشی‌های هوشمند!

این اولین باری نیست که کمپانی کومودور دوباره زنده نمی‌شود ولی ظاهرا تصمیم جدی این کمپانی برای ساخت‌ گوشی‌های هوشمند، راه و روش خاص خود را هم دارد. «کومودور پت» (Commodore PET) نام گوشی اندرویدی ۵.۵ اینچی است که از پردازنده‌ی ۱.۷ گیگاهرتزی اکتا کر ۶۴ بیتی مدیتک به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آرم مالی T760 و باتری بزرگ ۳۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. همچنین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی هوشمند توسط سونی ساخته شده که گشودگی معادل f/2.0 برخوردار است. رزولوشن فول اچ‌دی 1080p و استفاده از گوریلا گلس 3 در صفحه نمایش IPS سبب شده تا کیفیت صفحه‌ی خوبی را برای این گوشی هوشمند پیش‌بینی کنیم. نکته‌ی جالب دوربین ۸ مگاپیکسلی جلوی کومودور پت است که میدان دید ۸۰ درجه‌ای را برای تهیه تصاویر سلفی مهیا می‌سازد. پت یک گوشی دو سیم‌کارته است که از شبکه‌های 4G پشتیبانی کامل می‌کند.

اما کومودور پت چیزی از گذشته‌ی کمپانی سازنده‌ی خود به همراه دارد؟ بله. کومودور پت در واقع یک گوشی هوشمند با قابلیت‌های نوستالژی و خاطره‌انگیز است. سازندگان این محصول سعی دارند تا با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز با کیفیت، بازی‌های قدیمی رایانه‌های شخصی خود را که به دهه‌ی ۸۰ میلادی بازمی‌گردند، در گوشی‌ هوشمند جدید خود که از اندروید ۵ آبنبات چوبی بهره می‌برد، پیاده‌سازی کنند و آن را به دستگاه نوستالژی همراه تبدیل کنند.

قیمت گوشی کومودور پت که در نسخه‌‌های ۱۶ گیگابایتی با ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم عرضه خواهند شد به ترتیب ۳۰۰ و ۳۶۰ دلار قیمت گذاری شده است. همچنین این گوشی از کارت‌های حافظه میکرو SD تا ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و البته، در هنگام خرید با خود یک کارت ۳۲ گیگابایتی به همراه دارند. کومودور پت در رنگا‌های سفید، مشکی و رنگ جالبه بیسکوییتی کلاسیک عرضه می‌شود.

اگر تا اینجای کار از گوشی هوشمند کومودور پت خوشتان آمده، باید بگویم فعلا پت قرار است در کشور‌های ایتالیا، فرانسه، آلمان و لهستان عرضه شود اما کمپانی سازنده اعلام کرده به زودی بازار خود را در اروپا و آمریکا گسترش خواهد داد.

با وجود شرکت‌ها و برندهای کوچک و بزرگ در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند، آیا کومودور می‌تواند در این بین خودی نشان دهد؟ مشخص نیست! اما هر چه که باشد، توجه من را به خود جلب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات