۱۲ تا از بدتر‌ین محصولات اپل که تا حالا ساخته شده است

چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
مطالعه 6 دقیقه
اپل با ارزش برند ۲۴۷ میلیارد دلاری، با ارزش‌ترین برند دنیا در سال ۲۰۱۵ است که این موفقیت را مدیون ارائه محصولات خوبش است. اما این غول فناوری، همیشه محصولات انقلابی ارائه نکرده است. با زومیت همراه باشید تا با ۱۲ مورد از اشتباهات اپل در ارائه محصولات اپل آشنا شوید.
تبلیغات

 همگان شرکت اپل را بخاطر ارائه محصولات خوبش نظیر آیفون، آیپد، مک‌بوک و غیره می‌شناسند. این محصولات خلاقانه، سبب سود‌آوری کلانی برای اپل شده‌‌اند و این کمپانی را به با ارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل کرده است. البته اپل همیشه این سیرِ موفقیت را در ارائه محصولات نداشته است؛ به خصوص در محصولاتی که در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ ارائه می‌کرده است. در این مقاله ۱۲ تا از محصولات اپل را معرفی می‌کنیم که موفقیت چندانی نداشته‌اند.

۱. اسپیکر‌های های‌فای آیپاد زیبایی منحصر به فردی داشتند، ولی نتوانستند به موفقیت چندانی برسند. زیرا کیفیت پایین صدایی را نسبت به رقبا ارائه می‌کردند.

product11

۲. موشواره‌ی ارائه شده با اولین آی‌مک اپل طراحی عجیبی به شکل دایره‌ (همانند توپ هاکی روی یخ) داشت. خیلی زود کاربران ناراحتی خود را از طراحی این موشواره اعلام کردند. اپل به ناچار این طراحی دایره‌ای را کنار کذاشت.

product7

۳. خیلی قبل‌تر از اینکه ایده‌ی اپل تی‌وی به ذهن استیو جابز خطور کند، اپل در سال ۱۹۹۳ محصولی به نام مکینتاش تی‌وی عرضه کرد. محصولی که فاقد نمایش برنامه‌های تلویزیونی بر روی دسکتاپ بود و فقط ده هزار نمونه از آن فروخته شد.

product6

۴.پیپن، کنسول بازی ساخته شده توسط اپل با همکاری شرکت باندای، اولین تلاش اپل برای عرضه‌ی یک محصول متفاوت در صنعت کنسول‌های بازی بود. فقط ۴۲ هزار عدد از این کنسول فروخته شد و نهایتاً تولید این کنسول در سال ۱۹۹۷ متوقف شد؛ یک سال بعد از عرضه‌ی اولیه آن.

product12

۵. هدف ساخت  اپل ۳ (Apple III)، تکرار موفقیت‌های  اپل ۲ (Apple II) بود. اما طراحی و کارایی غیر متعارف اپل ۳ باعث نارضایتی کاربران شد و اپل را مجاب به بازپس گرفتن ۱۴ هزار مدل فروخته شده کرد.

product5

۶.توسعه پلتفرم نیوتن در سال ۱۹۸۷ آغاز شد و با وجود قابلیت‌های محدود  آن نهایتاً بعد از مدت طولانی ۱۱ سال خاتمه یافت. شاید دلیل اصلی فروش این محصول قلم استایلوس آن باشد.

product4

۷. دوربین کوییک‌تیک (QuickTake)  اپل در سال ۱۹۹۴ عرضه شد و  جزء اولین دوربین‌های دیجیتالی بود که تا به حال برای مردم عرضه شده‌ بود. تجربه‌ی کم اپل در این زمینه و عرضه‌ی زود هنگام این محصول باعث توقف تولید این دوربین در سال ۱۹۹۷ شد.

product3

۸. مکینتاش قابل‌حمل (Macintosh Portable) را می‌توان اولین لپ‌تاپ اپل به حساب آورد. اگر از مشکلات صفحه‌نمایش و باتری صرفه‌نظر کنیم، نمی‌شود از قیمت گران ۷۳۰۰ دلاری آن در سال ۱۹۸۹ صرفه نظر کرد!

product2

 ۹. پاور مک جی‌۴ (Powe Mac G4)  مکعبی در سال ۲۰۰۰ به بازار با قیمت ۱۷۹۹ دلار عرضه شد. در آن زمان قیمت جی‌۴ برای بسیاری از مردم بالا بود. همچنین نبود سیستم فن باعث گرمای بیش از حد کیس می‌شد. به همین دلایل اپل تولید آن را در سال ۲۰۰۱ متوقف کرد.

product1

۱۰. با وجود اینکه راکر ای۱ (Roker E1) توسط موتورولا ساخته شده بود، ولی اولین گوشی بود که ای‌تیونز اپل را پشتیبانی می‌کرد و خود جابز هم این محصول را در سال ۲۰۰۵ معرفی کرد. محدودیت فضای ذخیره‌سازی و سرعت انتقال داده، سبب اختلاف میان اپل و موتورولا شد و همکاری ‌‌‌آن‌ها بعد از ۱ سال تمام شد.

product10

۱۱. کاور‌های جورابی آیپاد از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در اپل استور‌ها عرضه شد. مسلماً کاور‌های جورابی اپل کاربردی نیستند و همچنین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی زیادی هستند که کاور‌های گوناگون و کاربردی را تولید می‌کنند. جای تعجبی هم نیست که مردم از این محصول اپل که سنبل بوی بد است استقبال نکرده‌اند.

product9

۱۲. اپل همراه با نسل اول آیفون، یک بلوتوث هندزفری با بدنه‌ای براق در سال ۲۰۰۷ ارائه کرد. تولید این محصول در سال ۲۰۰۹ متوقف شد. فروش نا امید‌کننده و عرضه‌ی هم زمان آن با دیگر شرکت‌‌های تولید‌کننده‌ی هندزفری در اپل‌استور، سبب توقف تولید این محصول شد.

product8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات