خودروی سه چرخه Elio P5 سال 2016 به تولید انبوه می رسد

سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
خودروی سه چرخه‌ی Elio P5 ساخت شرکت Elio است که قیمت پایه‌ی آن ۶۸۰۰ دلار و به ازای هر گالن سوخت، ۸۴ مایل مسافت طی می‌کند. به گفته‌ی این کمپانی خودروی Elio P5 بسیار ایمن و کم مصرف است.
تبلیغات

 ماه ژانویه‌ی سال میلادی جاری پائول اِلیو موسس شرکت Elio اعلام کرد که این کمپانی ۶۵ میلیون دلار از بودجه‌ی ۲۴۰ میلیون دلاری موردنیاز برای تولید انبوه خودروی سه چرخه‌ی Elio P5 را جمع‌آوری کرده است. پائول اِلیو تخمین زده که این خودرو در سال ۲۰۱۶ به تولید انبوه برسد.

به نظر می‌رسد بودجه‌ی لازم برای توسعه‌ی انبوه این خودرو تامین شده است. پس از آنکه شرکت اِلیو در میشیگان یک نشست خبری موفق برگزار کرد، این کمپانی اعلام کرده بود که نسل پنجم نمونه آزمایشی این خودرو را تحت عنوان P5 ساخته و نسخه نهایی آن اواسط سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.

پائول اِلیو موسس شرکت Elio در این خصوص گفت:

ساخت P5 یک گام بزرگ دیگر در دستیابی به تولید انبوه به شمار می‌رود که طی چند ماه گذشته به چندین مرحله از این هدف دست یافته‌ایم. از چندین مثال‌ خوب پیشرفت این خودرو می‌توان به  تکمیل نمونه آزمایشی موتور، پیشنهادهایی که به سرمایه‌گذاران معتبر ارائه کردیم، اشاره کرد. ما بسیار خوش‌شانس هستیم که با برخی از مهم‌ترین شرکت‌های تامین‌کننده در جهان کار می‌کنیم. علاوه بر این ما به شرکت‌های مذکور اجازه دادیم تا در روند تولید این خودرو سهیم باشند. 

خودروی Elio P5 و نسخه تولیدی آن بر اساس نمونه آزمایشی P4 ساخته می‌شود. اما با این حال تجهیزاتی مانند پنجره‌های برقی، قفل در برقی و سیستم تهویه هوا در نسخه تولیدی به کار خواهد رفت. این خودرو دو نفره بوده و از یک موتور ۰.۹ لیتری ۳ سیلندر بهره می‌برد که به ازای هر یک گالن سوخت، ۸۴ مایل طی می‌کند. اگرچه توان خروجی موتور هنوز مشخص نیست اما نمونه‌های آزمایشی قبلی دارای توانی معادل ۵۵ اسب بخار بودند.

9381276422118998096-800x600
1700312756563293824-970x546-c
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات