با قابلیت اتصال مستقل به شبکه‌ های بی‌ سیم، اپل واچ کاربردی‌ تر می‌ شود

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل برای اضافه کردن دو ویژگی جدید به نسل دوم watchOS خود برنامه‌ریزی کرده است. یکی از این ویژگی‌ها قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت بدون نیاز به آیفون و دیگری Complicationهای پویا است که با هدف بهبود تجربه‌ی کاربری ساعت هوشمند اپل واچ، توسعه داده خواهد شد.
تبلیغات

اپل درصدد کاهش محدودیت اپل واچ از طریق اضافه کردن قابلیت اتصال مستقیم به شبکه‌های بی‌سیم به ساعت هوشمند خویش است. انتظار می‌رود اپل واچ از پاییز امسال بتواند بصورت مستقل به شبکه‌های بی‌سیم متصل شود. به این ترتیب کاربر قادر است بدون همراه داشتن گوشی هوشمندش، بصورت تمام و کمال از قابلیت‌های ساعت استفاده کند.

این موضوع فقط در مورد اپلیکیشن‌های پیش فرض توسعه یافته توسط اپل نیست و اپلیکیشن‌های غیر اپلی توسعه یافته برای اپل واچ نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا اپلیکیشن‌های خود را به گونه‌ای توسعه دهند که بصورت مستقل روی اپل واچ اجرا شده و به داده‌های مورد نیاز خود روی فضای وب بدون نیاز به گوشی، دست یابند.

Complicationها یا همان اعلانیه‌های نمایش داده شده در حاشیه‌ی ساعت، کاربردی‌تر از پیش خواهند شد. در حالت عادی توسعه‌دهندگان برای بروزرسانی وضعیت Complication خود از یک بازه‌ی 5 تا 15 دقیقه استفاده می‌کنند، در حالی که اپل تصمیم دارد تا اطلاعات را منطبق بر یک بازه‌ی زمانی بروزرسانی کند. با استفاده از این روش داده‌ی مورد نیاز برای هر Complication حتی پیش از روشن شدن صفحه‌‌ی نمایش، بروز خواهد شد.

همچنین باید به دریافت اعلانیه‌ها بدون نیاز به اتصال آیفون اشاره کرد. در این روش کاربران اعلانیه‌هایی را از قبیل نتیجه‌ی یک دیدار ورزشی یا میزان آلودگی هوا، بدون نیاز به اتصال آیفون دریافت خواهند کرد. باید دید که این بروزرسانی‌ها تا چه اندازه قادر خواهد بود تا کیفیت استفاده از اپل واچ را بهبود بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات