نمونه‌ Clubsport آئودی TT با موتور 2.5 لیتری و قدرت 600 اسب بخار معرفی شد

شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
آئودی TT کوپه‌ی جوان‌ پسند خودروساز آلمانی است که همیشه زیر سایه‌ی RS این کمپانی قرار گرفته است. اما حال آئودی نمونه‌ای از آئودی TT را با عنوان TT Clubsport Turbo Technology Concept Car رونمایی کرده که پیشرانه‌ی 600 اسب بخاری را در دل خود جای داده است.
تبلیغات

آئودی از نمونه‌ی قدرتمند آئودی تی تی با یک موتور قدرتمند رونمایی کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده این خودرو از یک موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر بهره می‌برد که به واسطه‌ی بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در آن، قدرت 600 اسب بخار را در گشتاور 650 نیوتن‌متری در اختیار راننده قرار می‌دهد. یکی از جالب‌ترین نکات در مورد این خودرو، تولید بیش از 600 اسب بخار قدرت توسط یک موتور 2.5 لیتری است. آئودی از فناوری‌‌های متعددی برای رسیدن به این میزان از قدرت استفاده کرده است. از جمله‌ی این فناوری‌ها می‌توان به استفاده از فناوری تزریق مستقیم سوخت در کنار بهره‌گیری از توربوشارژرهای بزرگ‌تر اشاره کرد. ضمنا آئودی برای کاهش زمان پاسخ‌گویی موتور به دستورات صادر شده، از یک موتور الکتریکی نیز استفاده کرده است.

audi-tt-clubsport-turbo-concept-2015-wrthersee-tour 100509997 m

در واقع می‌توان گفت که اصلی‌ترین فناوری مورد استفاده در این موتور، همین موتور الکتریکی است. آئودی برای اینکه موتور بتواند در دورموتور پایین، قدرت بالایی را در اختیار راننده قرار دهد، از موتور الکتریکی برای چرخاندن پره‌های توربوشارژر بهره گرفته است. همانطور که می‌دانید توربوشارژر برای ورود بیشتر اکسیژن به درون سیلندر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیل آن بهتر سوختن مخلوط اکسیژن و سوخت و در نتیجه قدرت خروجی بیشتر در کنار مصرف سوخت پایین‌تر است. اما توربوشارژرهای معمول برای کار نیازمند گاز خروجی از سیلندر هستند، در حالی که در دورهای پایین موتور، گاز خروجی قدرت بالایی برای چرخاندن پره‌های توربوشارژر و در نتیجه مکش هوای زیاد ندارد، از این‌رو آئودی از موتور الکتریکی برای این منظور استفاده کرده تا در دورهای پایین، توروبوشارژر با استفاده این نیروی الکتریکی کار کند. این فناوری E-Turbo نام گرفته است. با این وجود هر زمانی که راننده پای خود را روی پدال گاز فشار دهد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به شتاب بالایی خواهد رسید.

آئودی TT نمونه Clubsport

با استفاده از این خودرو می‌توان در کمتر از 3.6 ثانیه به سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت رسید. حداکثر سرعت نمونه‌ی معرفی شده 308 کیلومتر در ساعت است. آئودی برای کنترل هر چه بیشتر خودرو، فناوری هر چهار چرخ متحرک خود را که کواترو نام دارد، با آئودی تی تی مورد نظر همراه کرده است. ضمنا یک گیرباکس 6 سرعته‌ی دستی نیز وظیفه‌ی انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

موتور آئودی TT نمونه‌ی Clubsport

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات