همکاری کمپانی‌های دایملر و کوالکام برای ایجاد تحولی شگرف در دنیای خودروهای الکتریکی

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
مدت زمانی است خودروهای الکتریکی و از طرف دیگر سیستم شارژ بی‌سیم دستگاه‌های مختلف جای خود را دنیای فناوری امروز پیدا کرده است و در همین راستا اخباری منتشر شده که نشان از همکاری کمپانی‌های دایملر و کوالکام در جهت توسعه قابلیت‌های سطح بالا در خودروهای الکتریکی آتی دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی Daimler به عنوان مالک اصلی شرکت‌های خودروسازی مرسدس بنز و اسمارت قصد دارد با همکاری کمپانی Qualcomm Technologies که در کالیفرنیای آمریکا مستقر است، آینده خودروهای برقی و دستگاه‌های موبایل را دستخوش تغییرات بزرگی کند.

اصولا این همکاری بر روی تقویت فناوری‌های فعلی در صنعت خودرو مانند ارتباط نسل سوم و چهارم (3G و 4G) داخل اتومبیل و سیستم شارژ دستگاه‌های موبایل مانند ام‌پی‌3 پلیرها و گوشی‌های هوشمند متمرکز خواهد بود. سپس دایملر و کوالکام با همکاری یکدیگر قصد دارند تکنولوژی شارژ بی‌سیم خودرو را بر روی مدل‌های سواری، شاسی‌بلند و حتی ون‌های تجاری مرسدس بنز پیاده‌سازی کنند. سیستم شارژ بی‌سیم به صاحبان خودروهای الکتریکی و هیبریدی اجازه می‌دهد تا بدون اتصال فیزیکی خودرو به ایستگاه‌های شارژ یا منبع انرژی دیگر، بتوانند باتری ماشین را شارژ کنند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی می‌توانیم حاصل کار دایملر و کوالکام را در خودروهای مرسدس یا اسمارت ببینیم، ولی با این وجود به نظر می‌رسد با توجه به اینکه جنرال موتورز آمریکا مدل‌های مختلفی چون کادیلاک ATS و CTS را برای مقابله با خودروهای کلاس C و E مرسدس با امکانات ویژه معرفی کرده است، به زودی شاهد ارتباطات 3G و 4G و شارژ بی‌سیم دستگاه‌های موبایل از سوی دایملر و کوالکام باشیم.

به نظر می‌رسد شارژ بی‌سیم خودروهای تمام الکتریک و هیبریدی تا 2 یا 3 سال آینده به بهره‌برداری و تولید انبوه برسد. حتی اگر مرسدس بتواند از این رقابت پیروز بیرون بیاید و سیستم شارژ بی‌سیم خودروها را وارد بازار کند، دولت‌های فدرال و محلی در سراسر دنیا باید به منظور ارتقای نرخ پذیرش و استقبال از این تکنولوژی، روی زیرساخت‌های خود سرمایه‌گذاری عظیمی انجام دهند.

از مدت همکاری میان مرسدس و کوالکام تنها یک هفته می‌گذرد ولی به نظر می‌رسد هر دو کمپانی برنامه‌های بزرگی برای آینده دارند. نکته قابل توجه این است که کوالکام بر روی سیستمی کار می‌کند که بتوان شارژرهای بی‌سیم را برای شارژ خودروهای در حال حرکت، کنار جاده‌ها تعبیه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات