زومجی: بررسی بازی Project CARS

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
بازی Project CARS با قول مهیا کردن یک تجربه خالص در سبک رانندگی توسعه یافت و روانه بازار شد، اما این بازی برای چه قشری مناسبی بوده و عملکرد آن در القای چنین تجربه‌ای چگونه است؟ زومجی در بررسی تخصصی خود، نگاهی‌ ریزبینانه به یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی حال حاضر دنیا انداخته است.
تبلیغات

Project CARS را می‌توان محصولی متولد شده از دل عاشقان بازی‌های رانندگی دانست. نخبگانی که با تأسیس استودیو Slighty Mad فقط یک هدف داشتند و آن هم ارائه تجربه‌ای نزدیک به واقعیت بوده است. اِسلایتی مَد به صورت مستقل و در سال ۲۰۰۸ در پایتخت کشور انگلستان تأسیس شد. این استودیو کار خود را با ساخت و توسعه بازی Need For Speed: Shift آغاز کرد. الکترونیک آرتز که از عملکرد تیم توسعه این بازی خشنود بود، وظیفه ساخت نسخه بعدی از سری شیفت را نیز به تیم اسلایتی مَد سپرد اما ایده‌های این استودیو در قالب بازی‌های سالانه سری Need For Speed نمی‌گنجید و آن‌ها هدف والاتری را دنبال می‌کردند.

یکی از نکات قابل توجهی که در قبال Project CARS وجود دارد، نحوه ساخت و توسعه آن بوده که در نوع خود منحصربه‌فرد است. شاید پیش از تحلیل مراحل ساخت و توسعه بازی، بهتر است نام آن را تشریح کنیم. کلمه CARS در عنوان بازی در واقع مخفف شده Community Assisted Racing Simulator است، جمله‌ای که بهترین تعبیر برای آن این است که اسلایتی مَد برای ساخت و توسعه یک شبیه‌ساز رانندگی روی به کمک و خرد جمعی آورده است. اما این انجمن و خرد جمعی چگونه به ساخت بازی کمک کرده است؟

برای مطالعه‌ی کامل بررسی بازی Project CARS به زومجی مراجعه کنید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات