تماشا کنید: رقابت تسلا مدل S P85D با دوج چارجر Helllcat

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو تسلا مدل S با نام P85D سریع‌ترین سدان جهان را با قابلیت رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در کمتر 3.2 ثانیه برای خود ثبت کرد.
تبلیغات

تسلا سال گذشته با معرفی نمونه‌ی دو موتوره‌ی مدل S، نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، چراکه این خودرو قادر است در کمتر از 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. یکی از قابلیت‌های جالب این خودرو علاوه بر شتاب بالای آن، ارائه‌ی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای این خودرو است که قابلیت‌های جالب توجهی را به مدل S تسلا اضافه می‌کند.

از جمله‌ی این قابلیت‌ها که در ویدیو نیز می‌توان دید، امکان افزایش ارتفاع خودرو در مکان‌های خاصی است که خودرو با یادگیری لوازم بالا بردن ارتفاع در مکان‌های خاص، این کار را بصورت خودکار با نزدیک شدن به محل مورد نظر انجام می‌دهد. در کنار این قابلیت باید به ویژگی‌های دیگری اشاره کرد که رفته رفته به این خودرو اضافه شده است.

کارشناسان Motor Trend برای سنجش سرعت و شتاب این خودروی الکتریکی، آن را در برابر غول 707 اسب بخاری قرار داده‌اند که قدرت آن را می‌توان از بدنه‌ی عظلانی آن دید. دوج چارجر Hellcat دارای پیشرانه‌ای 707 اسب بخاری است که نشان از قدرت بالای این خودرو دارد. همانطور که در این ویدیو نیز مشاهده می‌کنید، تسلا موفق می‌شود در پایان مسیر 400 متری برنده‌ی این رقابت شود، اما در صورتی که طول مسیر مسابقه بیش از 400 متر بود، قطعا دوج تسلا را شکست می‌داد. هرچند تسلا شتاب بالایی دارد، اما به اندازه‌ی کافی سریع نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات