استراتژی آنالیتیکس: اپل به بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی گوشی‌ هوشمند در چین تبدیل خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هرچند سامسونگ بار دیگر عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند را از اپل گرفته، اما به نظر می‌رسد اپل در آینده‌ی نزدیک به اولین عرضه‌کننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند در کشور چین که بزرگ‌ترین بازار برای گوشی‌های‌هوشمند است، تبدیل خواهد شد.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط استراتژی آنالیتیکس، اپل در جریان سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی موفق شده تا 13.5 میلیون دستگاه آیفون را در چین به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با عرضه‌ی 7.8 میلیون دستگاه آیفون شاهد افزایشی 5.7 میلیون دستگاهی بوده است. آیفون با در اختیار داشتن 12 درصد از بازار در سه ماهه‌ی مورد نظر، رتبه‌ی دوم تولیدکنندگان در گوشی‌های‌هوشمند را در این کشور آسیایی در اختیار دارد.

AppleChinaInt

از سوی دیگر، شیائومی که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند در چین است، موفق شده تا در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی 14 میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کند که با احتساب این مقدار، شیائومی 12.8 درصد از بازار را در اختیار دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط نیل ماتسون، مدیر اجرایی استراتژی آنالیتیکس، شیائومی برای سه فصل متوالی است که عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند در چین را از آن خود می‌کند که این موفقیت به واسطه‌‌ی درخواست بالا برای محصولات سری Redmi این کمپانی است. اما داستان به شکل دیگری ادامه پیدا خواهد کرد، چراکه براساس آمارهای منتشر شده، با وجود تکیه زدن بر رتبه‌ی اول عرضه‌‌کنندگان گوشی‌های‌هوشمند در چین، شیائومی دو دو فصل اخیر با کاهش فروش روبرو بوده است.

از سویی دیگر، اپل موفق شده تا فاصله‌ی خود با شیائومی را کاهش دهد و به زیر یک درصد برساند. نسل جدید پرچمداران اپل، آیفون 6 و آیفون 6 پلاس از محبوبیت بالایی در میان کاربران چینی برخوردار است. در صورتی که وضعیت بازار به همین شکل ادامه پیدا کند، باید در آینده در انتظار تکیه زدن اپل به رتبه‌ی اول عرضه‌کنندگان گوشی‌های‌هوشمند در نیمه‌ی دوم سال جاری باشیم.

سامسونگ که عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند در بازار چین را در اختیار دارد، جایگاهی در میان سه تولیدکننده‌ی برتر چین ندارد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات