طرح مفهومی اکسپریا زد 5 فاش شد؛ ضخامت اندک و نمایشگر 4K

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اکسپریا زد 4 سونی پرچمدار اصلی امسال سونی نیست و قطعا شاهد ارائه یک پرچمدار بهتر خواهیم بود. علاقه‌مندان به تلفن‌های سونی طرح مفهومی مورد انتظار خود از پرچمدار آتی این کمپانی را منتشر کرده‌اند که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.
تبلیغات

معرفی اکسپریا زد 4 سونی، بیش از آن که ما را هیجان زده کند، سردرگم‌مان کرد و مشخص نیست که این کمپانی ژاپنی چه برنامه‌ای در زمینه تلفن‌های هوشمند دارد! ساعاتی پس از معرفی اکسپریا زد 4 که فقط برای بازار ژاپن ارائه خواهد شد، گمانه‌زنی‌ها درباره ارائه پرچمداری متفاوت برای بازارهای جهانی آغاز شد. سپس تصاویر رندر شده از محصولی به نام اکسپریا P2 فاش شد که زبان طراحی کاملا متفاوت و مشخصات سخت‌افزاری بسیار رده بالایی داشت.

xperia-z5-concept-1

به نظر می‌رسد داستان پرچمدار امسال سونی به همان اکسپریا زد 4 ختم نخواهد شد و باید انتظار بیشتری از سونی داشته باشیم، اما فعلا باید منتظر بمانیم تا در آینده همه چیز درباره پرچمدار بعدی ژاپنی‌ها مشخص شود. علاقه‌مندان تلفن‌های سونی طرحی مفهومی از اکسپریا زد 5 را منتشر کرده‌اند که نشان از نوع انتظارات آنها از کمپانی محبوب‌شان دارد. هر کسی که این طرح مفهومی را ساخته، علاقه فراوانی به باریک بودن حاشیه‌های دور نمایشگر و خود محصول داشته است. در این طرح مفهومی شاهد یک نمایشگر 4K هم هستیم؛ موضوعی که با توجه به پیشینه سونی کمی عملی شدن آن بعید به نظر می‌رسد. بدنه دستگاه نیز از جنس شیشه و فلز ساخته شده است. درون این تلفن نیز یک پردازنده ۸ هسته‌ای با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز و حافظه رم ۴ گیگابایتی قرار گرفته است. این فبلت همچنین به اسکنر اثر انگشت و قابلیت ضدآب مجهز شده است. باتری آن نیز ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد.

xperia-z5-concept-2

اما نکته عجیب این است که در این طرح هیچ اشاره‌ای به دوربین اصلی دستگاه و مشخصات آن نشده، اما می توان حدس زد که یک سنسور ۲۱ مگاپیکسلی مد نظر طراح بوده است! نظر شما درباره این طرح مفهومی چیست؟ آیا ساخت چنین ابزاری را توسط سونی ممکن می‌دانید؟ آیا دوست دارید زبان طراحی آمنی بالانس در پرچمدار بعدی تغییر کند، یا همان ظاهر ساده قبلی را بیشتر می‌پسندید؟

xperia-z5-concept-3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات