گزارش زومیت از رونمایی کولرهای گازی اینورتر جدید ال جی در ایران

جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
مطالعه 6 دقیقه
روز گذشته شرکت ال‌جی و گلدیران از کولرهای اینورتر جدید این کمپانی رونمایی کردند. کولرهای جدید در سه رده قیمتی با نام‌های NeXt Plus Inverter، NeXt One Inverter و TITAN BIG Inverter به زودی در بازار کشور موجود خواهند شد.
تبلیغات

عصر پنجشنبه، ۳ اردیبهشت ۹۴، ال‌جی ایران و شرکت گلدیران طی نشستی خبری در هتل آزادی تهران از کولرهای گازی اینورتر جدید این کمپانی رونمایی کردند. در ابتدای مراسم، امیرحسین نظاری درباره مساله مصرف بی رویه انرژی و زیان‌های آن صحبت کرده و به ارائه توضیحاتی درباره کولرهای جدید و فناوری‌های مورد استفاده در آنها پرداخت. وی گفت:

در کولرهای نسل جدید، فقط مساله سرمایش نیست و بحث میزان مصرف انرژی و تصفیه هوا نیز مطرح است.
lg-ac-inverter-nezari

اولین کولری که توسط نظاری معرفی شد، مدل NeXt Plus Inverter V بود. به گفته وی، این کولر علاوه بر فناوری اینورتر که منجر به کاهش ۶۰ درصدی مصرف انرژی می‌شود، به قابلیت‌های جدیدی چون Smart Scan ،Power Cooling، Plasmaster Ionizer و Energy Display نیز مجهز شده است. نظاری گفت:

فناوری حسگر هوشمند (Intelligent Sensor) در این کولر این امکان را فراهم می‌آورد تا با اسکن هوشمند (Smart Scan) مصرف انرژی به میزان 13 درصد دیگر، علاوه بر ۶۰ درصد صرفه‌جویی فناوری اینورتر کاهش یابد. بدین ترتیب، اسپلیت نکست پلاس اینورتر وی قادر به حفظ انرژی تا سطح 73 درصد است. این فناوری تا شعاع ۵ متری، شرایط محیط، افرادی که در آن حاضر هستند و میزان فعالیت آنها را سنجیده و بر این اساس جهت و میزان وزش باد را تنظیم می‌کند.

حسگر هوشمند با تشخیص عدم حضور افراد در محیط اتاق به صورت خودکار میزان خنکی هوا را به تدریج کاسته و هر 20 دقیقه اجازه افزایش دما به میزان یک درجه سلسیوس را می‌دهد. همچنین به کمک قابلیت Comfort Airflow، کولر می‌تواند تشخیص دهد که باد به سمت ما بوزد یا در کل اتاق به صورت همسان خنک شود.

lg-ac-inverter-3

فناوری پلاس مستر (Plasmaster Lonizer Plus) با تولید سه میلیون یون، در عرض ۳۰ دقیقه هوا را استرلیزه کرده و ضمن از بین بردن ۹۹.۹ درصد باکتری‌ها بوهای نامطبوع را حذف می‌کند.

نظاری درباره قابلیت انرژی دیسپلی گفت:

یکی دیگر از امکانات نکست پلاس اینوتر وی وجود صفحه نمایشگر انرژی است که در هر لحظه میزان واقعی مصرف انرژی را نشان می‌دهد. به این ترتیب، کاربر می‌تواند مدیریت بهتری بر دستگاه و در نتیجه مصرف انرژی داشته باشد.

مدل دیگری که معرفی شد و الجی آن را با قیمتی رقابتی روانه بازار خواهد کرد، NeXt One Inverter V نام دارد. این کولر طراحی باریک و زیبایی دارد و به خاطر بهره‌گیری از قابلیت EZ Sliding Filter، فیلتر هوا خیلی راحت‌تر از دستگاه خارج می‌شود.

lg-ac-inverter-1

همچنین این دستگاه نمایشگری یکپارچه با بدنه دارد که Magic Display نامیده می‌شود و وقتی دستگاه روشن می‌شود اطلاعات روی بدنه به نمایش درمی‌آید. نظاری درباره این محصول گفت:

یکی از قابلیت‌های این کولر Active Energy Control است که در واقع همان اسمارت اسکن است که به صورت دستی تنظیم می‌شود. کاربر می‌تواند دو مرحله از این فناوری را تجربه کند. با یک بار فشردن دکمه این ویژگی، ۱۱ درصد کاهش مصرف انرژی را شاهد خواهیم بود و پس از آن که دومین بار این دکمه را می‌فشاریم، میزان صرفه‌جویی در انرژی به ۲۹ درصد می‌رسد.

آخرین محصولی که معرفی شد، TITAN BIG Inverter V نام داشت. این کولر که ظرفیت ۳۰٫۰۰۰ دارد به خاطر بهره‌گیری از فناوری اینورتر ۶۰ درصد مصرف انرژی را کم می‌کند. کاربرد این کولر در سالن‌های بزرگ‌تر است که نیاز به خنک‌کننده‌های پرظرفیت دارند. از نظر فناوری‌ها و قابلیت‌ها، تنها تفاوت این کولر با مدل نکست پلاس، استفاده از فیلتر Multi Protection به جای یونیزه کننده پلاسمستر است که همان بازدهی را با روشی دیگر ارائه می‌کند.

lg-ac-inverter-2

پس از معرفی مدل‌های جدید، جروم لی، مدیر دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی در ایران به ارائه توضیحاتی درباره این شرکت و کولرهای گازی آن پرداخت. وی گفت:

ال‌جی موفق شده جایزه برند برتر سال ۹۳ در حوزه دستگاه‌های تهویه مطبوع را کسب کند.

رسولی، مدیر بازاریابی بخش تهیویه مطبوع ال‌جی در ایران نیز گفت:

در بحث محصولات تهویه مطبوع خانگی کم‌مصرف ال‌جی بیشترین سهم بازار را دارد.
lg-ac-inverter-rasooli

در پایان نشست خبری، مدیران ال‌جی و گلدیران به پرسشهای خبرنگاران پاسخ دادند. یونگیل وو (Youngil Woo)، مدیر خاورمیانه و آفریقای بخش دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت بازار ایران گفت:

ایران اولین کشور در بازارهای بین‌المللی است که کولرهای NeXt جدید در آن ارائه می‌شود و بعد از ایران این محصول وارد بازار ترکیه، برزیل و اروپا خواهد شد.
lg-ac-inverter-woo

جروم لی نیز در پاسخ به سوالی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران گفت:

به دنیال سرمایه‌گذاری در ایران هستیم و هم‌اکنون نیز در بسیاری حوزه‌ها سرمایه‌گذاری‌های وسیعی داشته‌ایم، اما کمی مشکلات به خاطر تحریم‌ها وجود دارد که پس از لغو آنها می‌توانیم بسیار جدی‌تر عمل کنیم.
lg-ac-inverter-lee

هومن رستگار، قائم مقام مدیرعامل نیز در پاسخ به سوالی درباره قیمت این محصولات گفت:

هنوز قیمتی برای آنها مشخص نشده ولی قطعا قیمتی رقابتی را ارائه خواهیم کرد تا مشتریان بتواننند به راحتی این محصولات را تهیه کنند.
lg-ac-inverter-officers

وی همچنین اعلام کرد که با وجود آن که مبارزه با قاچاق بر عهده دولت است، در صورتی که قاچاق این محصول در شهرهای مرزی رونق بگیرد، الجی سعی خواهد کرد در قالب جشنواره‌های مختلف قیمت محصول را به گونه‌ای پایین بیاورد که برای مشتری به صرفه نباشد که کالای قاچاق خریداری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات