TSMC تولید انبوه پردازنده های 10 نانومتری را از سال آینده آغاز می کند

چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تایوانی TSMC دورخیز کرده تا با قدرت به رقابت بازار پردازنده‌ها بازگردد. این شرکت قدرتمند و تأثیرگذار بازار پردازنده‌ها در حال حاضر تبدیل به شرکتی شده که باقیمانده‌ی قراردادهای بزرگ سامسونگ با شرکت‌های بزرگ نظیر اپل و کوالکام را برای خود برمی‌دارد.
تبلیغات

 TSMC درصدد برنامه‌ریزی برای یک جهش بزرگ در فناوری ساخت چیپ‌ها است. این شرکت قصد دارد تا فرایند ساخت چیپ‌های 10 نانومتری خود را به صورت انبوه تا قبل از پایان سال 2016 عملیاتی کند. 

در همین راستا این شرکت قصد دارد تا کار خود را از ماه ژوئن در تأسیسات جدیدی آغاز کند. موریس چانگ-مدیر شرکت TSMC آشکارا اعلام کرده  که این مرکز جدید بطور مخصوص برای تولید چیپ‌های 10 نانومتری تاسیس شده است و بدون شک TSMC را دوباره در سطح اول تولید پردازنده‌ها قرار خواهد داد. البته باید در نظر داشته باشیم که این امر در صورتی اتفاق می‌افتد که سامسونگ برنامه‌ای برای بهبود فرایند تولید پردازنده‌هایش طی ماه‌های آتی نداشته باشد. 

در حال حاضر سامسونگ از فناوری 14 نانومتری در برخی از چیپ‌های تولیدی از جمله سری اکسینوس خود بهره می‌برد. اما سامسونگ هم نیم نگاهی به پردازنده‌های 10 نانومتری دارد و اینتل هم طبق برنامه زمان‌بندی شده خود، قصد دارد تا پردازنده‌های 10 نانومتری را در سال 2016 معرفی کند. 

اما شاید جالب باشد که بدانید سامسونگ و اینتل حتی پا را فراتر از این گذاشته‌اند و به تازگی صحبت‌هایی از پردازنده‌های 7 و 5 نانومتری از این شرکت‌ها شنیده می‌شود که در صورت تحقق این شایعات دیگر برنامه‌های فعلی TSMC برای تولید چیپ‌های 10 نانومتری پاسخگوی رقابت با سامسونگ و اینتل نخواهد بود.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا برنامه‌های جدید TSMC می‌توانند بار دیگر این شرکت را بعنوان پیشتاز ساخت پردازنده‌ها مطرح کنند یا خیر. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات